י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתא המעצר

האם מייסד טלגראס עמוס סילבר בדרך לכנסת

עמוס סילבר חובר לכמה אנשים בעלי השקפת עולם ליברלית - אחד מהם היה מספר 2 ברשימתו של משה פייגלין - ומקים מתוך תא המעצר מפלגה ליברלית חדשה שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת תחת השם "עוצמה ליברלית וכלכלית" במטרה להביא לשינוי מהותי בהפחתת רגולציה ומעבר לכלכלה חופשית

האם מייסד טלגראס עמוס סילבר בדרך לכנסת
עמוס סילבר צילום: פייסבוק

הכלכלן גלעד אלפר, מי שהיה מספר 2 ברשימתו של פייגלין, חבר המועצה המייעצת לשר האוצר ומראשי הליברלים בישראל, ופעיל הליגליזציה עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס הנמצא כיום במעצר, חוברים יחד עם מפלגת העצמאים והעסקים הקטנים למפלגה ליברלית חדשה שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת תחת השם "עוצמה ליברלית וכלכלית" במטרה להביא לשינוי מהותי בהפחתת רגולציה ומעבר לכלכלה חופשית, ולהעלות לסדר היום את הערכים הליברליים, החל משוק חופשי ועד ליגליזציה של קנאביס. במקום השלישי ברשימה יוצב ראש מפלגת "עוצמה כלכלית", היזם אמיר דורות העומד בראש חברת המובייל "סלקט".

בראש המפלגה החדשה יעמוד גלעד אלפר, בן 48, כלכלן, ופובליציסט, אשר שימש כחבר המועצה הכלכלית המייעצת לשר האוצר, מקים הבלוג "קפיטליזם", כיהן כמנהל מחקר ואנליסט והיה שותף בהקמת חברת סטארטאפ.

עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס, בן 35 הוא פעיל לגליזציה ופעיל חברתי שגדל והתחנך במשפחה חרדית בצפת. מזה מספר שנים פעיל למען לגליזציה של קנאביס. כיום הוא עצור בבית המעצר ניצן.

לדברי גלעד אלפר, "ככלכלן המחזיק בתפיסת עולם ליברלית כלכלית וליברלית אזרחית, אני תומך בכלכלה חופשית, בהקטנת עול הרגולציה והמיסים על העסקים, בהורדה משמעותית של שיעור מס חברות באופן גורף וגם בביטול המכס על הייבוא, סגירת מכון התקנים ושיחרור המשק מכבלי הרגולציה וההסתדרות, כך שישראל תוכל להתקדם למקום הראוי לה כמדינה ליברלית, חופשית ומתקדמת.

מפלגתנו החדשה תייצג תפיסה ליברלית אמיתית ואת השינוי שישראל חייבת. הסיפור של עמוס הוא אירוע מאוד מצער של יזם שנפל קורבן לתפיסה מאוד לא ליברלית שמגבילה מאוד את העסקים, אנו נפעל לשנות זאת".

לדברי עמוס דב סילבר: "על רקע הגשת כתבי האישום החמורים נגד פעילי טלגראס ועל רקע המצוקה הקשה של צרכני הקנאביס בישראל (רפואי ופנאי) החלטתי להציע את מועמדותי לכנסת ה-23.

מטרתי בהתמודדות היא לשנות את כללי המשחק תוך שימוש בכלים הדמוקרטיים שהמדינה מציעה בצורה לגיטימית. האג'נדה שעל בסיסה אני רץ ואותה איישם היא אג'נדה הדוגלת בחירות הפרט. האמונה והידיעה שחירות אינה זכות שהמדינה מעניקה אלא מצב טבעי שכולנו נולדנו אליו, ובכדי להגביל חירות זו צריכה להיות סיבה מוצקה, מבוססת, הגיונית ומנומקת.

פועל יוצא של תפיסת העולם הזאת הינה חופש לפרט בתחומים רבים. אם זו ריבונות מלאה של האדם על גופו ואם זו היכולת לכל איש ואישה להתחרות ולהציע את כישרונם ויכולותיהם כך שהציבור יהנה מבחירה מרובה יותר לפי צרכיו.

אציין כי כבר הוכחנו את עצמנו בפתיחת שוק מורכב ומסובך בתנאים בלתי אפשריים. ואם וכאשר נקבל מהעם את המנדט נוכל לעשות זאת בצורה חוקית ורשמית בשוק זה ובשווקים נוספים הסובלים מהעדר תחרות המתבטאת במחירים גבוהים.

חשוב להדגיש כי מטרתי אינה, ואף מעולם לא הייתה ,לעבור על החוק או לזלזל בו. מטרתי היתה להתאים את החוק לרוח התקופה ולרצון הציבור.

הפער הקיים כיום בין רצון הציבור לבין החקיקה בתחום זה, כמו גם בתחומים אחרים, יוצר סיטואציות של כאב, סבל ושלילת זכויות ללא בסיס מנומק והגיוני. אנו נשקיע את כל זמננו ליישר את העוולות ולפעול מתוך יושרה, שקיפות וכבוד לערכים בהם אנו דוגלים".

עמוס סילבר טלגראס מפלגה חדשה הקמת מפלגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד