י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תקופה של דריכות"

ההצפה בחיל האוויר: "מדובר באירוע שאינו עומד בקנה אחד עם המצופה מהחיל"

לפני יומיים, ימים ספורים לאחר ההצפות ברחבי בארץ שגרמו להרוגים ונזקים רבים, הצנזורה התירה לפרסם כי אחד מבסיסי חיל האוויר בדרום, הוצף גם הוא ונזק נגרם למספר מטוסי קרב • מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיים היום (שלישי) תחקיר ראשוני לאירוע ההצפות בבסיס חצור בנוכחות פורום הפיקוד הבכיר של החיל ואמר כי מדובר באירוע שאינו עומד בקנה אחד עם המצופה מהחיל

ההצפה בחיל האוויר: "מדובר באירוע שאינו עומד בקנה אחד עם המצופה מהחיל"
מטוס חיל האוויר בהצפות צילום: ללא

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיים היום (שלישי) תחקיר ראשוני לאירוע ההצפות בבסיס חצור בנוכחות פורום הפיקוד הבכיר של החיל ואמר כי מדובר באירוע שאינו עומד בקנה אחד עם המצופה מהחיל ולכן יש חשיבות לתחקר, להפיק לקחים וליישמם על מנת למנוע הישנות אירוע דומה בעתיד.

מפקד חיל-האוויר הורה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות סגן-אלוף ת' לבדיקת הסיבות לירידת בסיס חצור מכוננות מבצעית, בעקבות ההצפות ביום חמישי האחרון. בצה"ל מדגישים כי חיל-האוויר המשיך להחזיק את הכוננות המבצעית בכל שאר בסיסי החיל.

לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, כך דווח בכאן חדשות, הניסיון להטיל צנזורה על העניין - נבע משיקולים מבצעיים "משום שאנו בתקופה של דריכות".

אתמול (שני), חזר בסיס חצור לפעילות מבצעית ואימונים ובימים הקרובים יחזרו לשמישות גם הדת"קים והמטוסים שניזוקו בהצפות. מפקד חיל-האוויר ציין כי לצד ההערכות הרחבה להתמודדות עם מזג האוויר הקשה בכלל הבסיסים, טעינו בכך שלא פינינו את המטוסים מהדת"קים שבסכנת הצפה בבסיס חצור. עם זאת, מפקד חיל-האוויר הביע הערכה למפקדים, הטכנאים ואנשי מערך הבינוי בתפעול האירוע בשטח, על נחישותם והפעולות שביצעו לאורך שלושה ימים על מנת להחזיר את הבסיס לטיסות.

מפקד חיל-האוויר הדגיש כי כעת קיימת חשיבות רבה לביצוע תחקיר נוקב הכולל בדיקת המקרה הנוכחי, מידת יישום לקחי אירועי העבר וטיוב הממשקים בין חיל-האוויר לרשויות האזרחיות. עוד הדגיש כי חיל-האוויר ימשיך לשמר את כוננות ומבצעיות הכוחות למול הזירות והאתגרים השונים.

לפני יומיים, ימים ספורים לאחר ההצפות ברחבי בארץ שגרמו להרוגים ונזקים רבים, הצנזורה התירה לפרסם כי אחד מבסיסי חיל האוויר בדרום, הוצף גם הוא ונזק נגרם למספר מטוסי קרב. הגשמים הרבים שירדו בסוף השבוע שעבר, הציפו את אחד הנחלים בסמוך לבסיס צה"ל בדרום, והוא עלה על גדותיו. המטוסים שניזוקו, שהו בתוך האנגרים שהוצפו.

במהלך השבוע בו נגרם הנזק, נהרגו חמישה בני אדם כתוצאה ממזג האוויר הסוער, שגרם להצפות בתים וכבישים רבים. ביום רביעי האחרון טבע למוות מוטי בן שבת ז"ל בן 38 תושב נהריה, בעת שסייע לחלץ בני משפחה מרכב שהוצף בעיר. ביום ראשון טבע למוות עלי אגבריה בן 47 תושב ערערה, מצפון לגבעת ניל"י. מוקדם יותר טבע ערן הרנשטט בן 72 מבנימינה, ובשבת שקדמה לה טבעו דין שושני וסתיו הררי בני 25, באסון המעלית בתל אביב.

הצפות גשמים חיל האוויר עמיקם נורקין בסיס צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד