י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבת ההתאחדות התבטלה

מצמרר: 24 שעות לפני התאונה הקשה ר' בנימין במירון

בצפת מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה בפטירתו הטראגית של האברך הצעיר ר' שמואל בנימין סופר ז"ל בן 51 הלילה בדרך מחתונה בבית שמש לביתו בצפת • שבת ההתאחדות בוטלה והתיעוד האחרון 24 שעות קודם התאונה 

מצמרר: 24 שעות לפני התאונה הקשה ר' בנימין במירון
ר' בנימין סופר ז"ל בציון הרשב"י צילום: אוהל הרשב"י

הטרגדיה הקשה בקהילת ברסלב בצפת: האברך הרב שמואל בנימין סופר ז"ל שנהרג הלילה בגיל 51 לאחר שחזר משמחה משפחתית בבית שמש היה דמות פעילה בקהילה של ברסלב בצפת. 

הרב סופר הוא בנו של ר' יצחק אייזיק סופר ז"ל מבני ברק, אמו היא בתו של הגאון החסיד רבי גדליה קעניג זצ"ל אביו של רבה של הקהילה הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל שנפטר לפני שנה בדיוק. 

בכל לילה היה לומד ומתפלל בכולל חצות באתרא קדישא מירון ובתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים'  נראה ר' בנימין 24 שעות לפני התאונה שהוא חבוש בכובע צמר ומתפלל בדבקות. 

במשך שנים רבות שימש כמלמד בתלמוד תורה ברסלב בצפת, שם חינך ולימד דורות של ילדים, והוא היה אדם שרבים העריכו אותו מאד במסגרת ההשקעה שלו בחינוך הילדים. לפני כארבע שנים עזב את תפקידו בת"ת, ועבר להיות חלק מקבוצת האברכים בכולל חצות באתרא קדישא מירון, היה קם מידי לילה ללימוד בכולל חצות והיה נוסע רבות לציון הרשב"י במירון שם היה לומד, היה מתמיד גדול ועובד השם עצום, אף היה מתהלך עם ספר 'ליקוטי מוהר"ן' בכיס, כדי לנצל כל דקה פנויה ללימוד. בנו סיפר לפני חודש על אביו שהוא נהג לסיים את כל הש"ס טור ושולחן ערוך בכל שנה, וגם בכל יום היה אומר את כל התהילים.

שבת ההתאחדות במלאת שנה לפטירת רב הקהילה הגה"צ ר' אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל שהייתה אמורה להתקיים בשבת הקרובה במושב גורן למאות בני הקהילה של ברסלב בצפת - בוטלה בעקבות הטרגדיה, המנוח היה מהמארגנים של השבת ואף שמו התנוסס במודעות ההרשמה לשבת.

האברך בנימין סופר מצפת הרב אלעזר מרדכי קעניג צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד