ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ומה בגזרה הצפונית?

המודיעין הישראלי מתריע: איראן קרובה לפצצה גרעינית

בהערכת המצב השנתית שהוצגה הבוקר (שלישי), מעריך אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן) כי אם איראן תאיץ למקסימום את פרויקט הגרעין שלה, תוך שנתיים היא תגיע לפצצה גרעינית • ישנה סבירות בינונית-גבוהה ל"שימור משוואות תגובה בזירה הצפונית תוך נכונות לסיכון עד כדי מלחמה"

המודיעין הישראלי מתריע: איראן קרובה לפצצה גרעינית
המפות, תרשימים והאתרים שהציג נתניהו צילום: באדיבות המצלם

בהערכת המצב השנתית שהוצגה הבוקר (שלישי), מעריך אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן) כי אם איראן תאיץ למקסימום את פרויקט הגרעין שלה, תוך שנתיים היא תגיע לפצצה גרעינית. בחורף הבא הם יצברו אורניום בכמות המספקת לפצצה, ויצטרכו שנה נוספת ליצירת ראש הקרב עצמו.

אולם, ההערכה היא כי איראן תדבק בהסכם, וכל ההפרות נועדו ליצירת קלף מיקוח להסכם הבא במידה וייחתם.

כמו"כ, על פי ההערכה סבירות למלחמה יזומה מצד אויבינו נמוכה. אולם, ישנה סבירות בינונית-גבוהה ל"שימור משוואות תגובה בזירה הצפונית תוך נכונות לסיכון עד כדי מלחמה", דהיינו: עלולה להווצר הסלמה בעקבות תגובות האויב לפעולות המיוחסות לישראל בסוריה ולבנון.

לפי ההערכות אגף המודיעין, למרות ובגלל החיסול של סולימאני שמשאיר ריק באזור, ניתן להשפיע לטובה או לרעה על ההתבוססות האיראנית בסוריה. כמו"כ, בנוסף לחיזבאללה ששולח זרועות לרמת הגולן הסורית, גם ארגון חמאס הקים תאים ברמת הגולן הסורית והג'יאהד איסלאמי מנסה לעשות זאת – אך בינתיים ללא הצלחה.

בגזרה הלבנונית ההערכה היא שחוסר היציבות הפוליטי ימשך גם השנה. אולם, יש חשש כי נסראללה ינסה לקבל עצמאות ולגררו לכיוון איראן, בפרט על רקע היעלמותו של סולימאני מהזירה "מגמת הבידול של חיזבאללה יכולה להתחזק".

בזירה הפלסטינית ישנה ירידה בהיקף הטרור, והרשות הפלסטינית תמשיך את המערכה המדינית נגד ישראל בהליכה על הסף מבלי להיגרר לעימות רציני.

 

איראן עימות איראן ישראל פצצה גרעינית לבנון חמאס סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד