י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"העמדה זדונית לדין"

הפרופסור תובע את ממשלת קנדה בסכום עתק: "הסגירו אותי סתם"

פרופסור לשעבר באוניברסיטה בקנדה ומשפחתו, תובעים את ממשלת קנדה בסכום של 69 מיליון דולר, בגין הסגרתו לצרפת בשנת 2014 • הרשויות בצרפת טענו כי דיאב היה חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין, והשתתף בהתקפת בית הכנסת בפריז, בה נרצחו ארבעה אנשים ונפצעו 40 נוספים

הפרופסור תובע את ממשלת קנדה בסכום עתק: "הסגירו אותי סתם"
משטרת קנדה / אילוסטרציה צילום: pixabay

פרופסור לשעבר באוניברסיטה בקנדה ומשפחתו, תובעים את ממשלת קנדה בסכום של 69 מיליון דולר, בגין הסגרתו לצרפת בשנת 2014, לאחר שנחשד שהיה מעורב בפיגוע הקטלני בבית הכנסת בפריז ב -1980.

חסן דיאב, יליד לבנון שהפך לאזרח קנדי ​​ב -1993, נשלח חזרה לצרפת, לאחר תהליך הסגרה ממושך. הרשויות בצרפת טענו כי דיאב היה חבר בחזית העממית לשחרור פלסטין, והשתתף בהתקפת בית הכנסת בפריז, בה נרצחו ארבעה אנשים ונפצעו 40 נוספים.

דיאב, שלימד סוציולוגיה באוניברסיטת אוטווה בקנדה, שהה שלוש שנים בכלא בפריז לפני שחרורו בינואר 2018 עקב עדויות שהוא היה בביירות, לבנון, בזמן הפיגוע.

בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר דורש דיאב פיצויים בגין "חקירה רשלנית, העמדה זדונית לדין, רשלנות, מרמה, ושימוש לרעה בתהליך".

כזכור הפיגוע בבית הכנסת בפריז ב-1980, בוצע ב-3 באוקטובר, בבית כנסת ברחוב קופרניק, מטען התפוצץ בפתח בית הכנסת, ארבעה בני אדם נהרגו, בהם אשה ישראלית, עליזה שגריר, ונפצעו ארבעים נוספים. זה היה הפיגוע הגדול נגד מטרה יהודית מאז מלחמת העולם השנייה.

צרפת פיגוע בצרפת הסגרה קנדה תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד