ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסלמה בצפון

צבא סוריה: ישראל תקפה הלילה את שדה התעופה T4 בסוריה

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית, כי הלילה (שלישי) בשעה 22:10, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו את שדה התעופה T4 מכיוון אזור א-תנף בקרבת הגבול עם עיראק • רק היום בבוקר חשף 'אינטלי טיימס' תיעוד של פריקת מטען צבאי איראני בשדה התעופה שהותקף

צבא סוריה: ישראל תקפה הלילה את שדה התעופה T4 בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: רויטרס

גורם צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית, כי הלילה (שלישי) בשעה 22:10, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו את שדה התעופה T4 מכיוון אזור א-תנף בקרבת הגבול עם עיראק. לפי ההודעה, מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים והפילו חלק מהם. ארבעה טילים נפלו באזור שהותקף. היו נזקים בלבד.

‏התקיפה בנמל התעופה T4 בפרברי חומס היא לא הראדק, בשנים האחרונות יוחסו לישראל מספר תקיפות באזור הזה. על פי הדיווח בסוריה, למקום נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה דיווחה, כי "מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד יעדים עוינים". עוד דווח בערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי מדובר בתקיפה של טילים.

על פי דיווחים נוספים מהטלוויזיה הסורית, התקיפה התבצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. לטענת הסורים הם הצליחו ליירט חלק מהטילים על ידי מערכות ההגנה האווירית.

    << באמ"ן המליצו להגביר את התקיפות נגד התבססות איראן בסוריה >>

חשבון הטוויטר "אינטלי טיימס" מוסיף, כי "ההגנה האווירית הסורית ניסתה ליירט את הטילים אולם ארבעה טילים פגעו ביעדם והנזק בבסיס מוגדר על ידי גורמים מקומיים כחמור!".

‏לאחרונה נרמז בתקשורת כי על ישראל לנצל את חיסולו של מפקד "כוח קודס" והוואקום שנוצר בין הפיקוד האיראני לשלוחותיו באזור ולהגביר את הלחץ על יעדים איראניים בשטח סוריה. 

נזכיר, כי הערכת אגף המודיעין הישראלי לשנת 2020 שפורסמה היום, מעריכה כי ניתן להשפיע על המצב בסוריה, במיוחד לאחר החיסול של קאסם סולימאני שמשאיר חלל ריק באזור, מכיוון שהאחרון היה פעיל במיוחד בסוריה, ואף הגיע משם לעיראק טרם חוסל. השאלה היא איך יורשיו יצליחו לקיים את המערכת המורכבת שהוא יצר במזרח התיכון. כמו כן, אמ"ן חשף כי בנוסף לחיזבאללה ששולח זרועות לרמת הגולן הסורית, גם ארגון חמאס הקים תאים ברמת הגולן הסורית והג'יאהד איסלאמי מנסה לעשות זאת – ללא הצלחה לבינתיים.

באמ"ן המליצו לנצל את הוואקום בהנהגת כוח קודס בסוריה, שנוצר בעקבות חיסולו של סולימאני, ולהגביר את התקיפות נגד התבססות איראן בסוריה. בנוסף, באמ"ן זיהו, כי ככל שיש יותר נפגעים איראנים בתקיפות בסוריה, כך משמרות המהפכה מפחיתים את מספר החיילים האיראנים בשטח סוריה. 

לפני כחודש נחשף בבלוג אינטלי טיימס ודרך ערוץ I24NEWS תיעוד לווייני בלעדי, המעיד כי איראן מיקמה בבסיס מערכות אוויריות הגנתיות והתקפיות.

תיעוד פריקת המטען // קרדיט: בלוג 'אינטלי טיימס'

‏גם הבוקר (שלישי) זיהה הבלוג "אינטלי טיימס" פריקת משלוח צבאי בשדה התעופה T4 ע"י מטוס מטען מדגם IL-76 שהגיע מטהראן, וחלף דרך הבסיס בטרם הגיע לנחיתה בדמשק.

תקיפה בסוריה איראן עימות איראן ישראל קאסם סולימאני הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד