י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
18 שנה להתסלקותו של הגאב"ד

הגרב"מ אזרחי: יארצייט ל'עילוי' בכל המובנים

סיום הש"ס שנלמד לע"נ גאב"ד אנטוורפן הגר"ח קרייסווירטה זצ"ל במלאת 18 שנים להסתלקותו נערך בראשות גדולי ישראל וחבר המועצת הגרב"מ אזרחי שנשא דברים 

הגרב"מ אזרחי: יארצייט ל'עילוי' בכל המובנים
הגרב"מ אזרחי בסיום הש"ס באהבת תורה צילום: שלומי טריכטר

ביום השנה ה-18 להסתלקות גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי חיים קרייסווירטה זצ"ל, נערך בבית המדרש הגדול 'אהבת תורה' בירושלים אותו ייסד, מעמד סיום ש"ס תלמוד בבלי שנלמד לעילוי נשמתו בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ורבני ירושלים עיה"ק היושבים על מדין. במעמד השתתפו מאות מתלמידי ומעריצי הגאב"ד זצוק"ל מהארץ ומחו"ל.

את המעמד פתח בנו הגאון רבי דב צבי קרייסווירטה, ראש ישיבת 'תורת חיים' ורב קהילת 'דרך החיים', שכובד לסיים את הש"ס ונשא דברים בשבח מידותיו הנשגבות של אביו.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצגה"ת, אמר בדבריו: "סיום הש"ס לע"נ רבינו חיים קרייסווירטה זה דבר כל כך הולם. רק יחידים ידעו את הש"ס כמוהו. הרמב"ם אומר "אילו ידעתיו הייתיו" ואנחנו רחוקים מ'הייתיו'. מי יכול להעריכו, אך חייבים ללמוד מדמותו. דמות פלאים. בין כל העילויים הוא עילוי יוצא מהכלל. יוצא מהכלל בידיעת התורה כולה, בבלי וירושלמי. יוצא מהכלל בצידקות. יוצא מהכלל בחסד. 'עילוי בכל' בבין אדם למקום ובבין אדם לחבירו. עלינו ללמוד ממנו עד היכן אפשר להגיע בימינו".

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים ורב אב"ד דק"ק אבי עזרי מרכז פ"ת, עורר על הגאב"ד זצ"ל את דברי הגמ' במו"ק כשנסתלקו גדולי ישראל, נשברו הגשרים בעירם. הגאב"ד. מלבד גדלותו העצומה בכל מרחבי התורה, היה הגשר המאחד בין גדולי ליטא לגדולי החסידים וחכמי עדות המזרח. כמו"כ ציין את הישיבה שהוקמה על קברו, 'תורת חיים', ובוודאי זכותו היא שעומדת להצלחתה המיוחדת בקרב תלמידי חו"ל ובירך שזכותו תעמוד למשתתפים ולכל עם ישראל ללכת בדרכו ולראות בטוב כל הימים.

הגרב"צ קוק סיפר כי בהיות הגר"ח בן 12 בלבד, בעת שמייסד הדף היומי הגר"מ שפירא הגיע לביקור בעירו טורנא, נבחן אצלו על מסכת גיטין, וכיון שידע המסכת על בוריה, תפסו בידו והוליכו עמו למעמד קבלת הפנים שערכו עבורו גדולי הדור והושיבו על כיסא לצידו בשולחן הכבוד כדי להביע את הכבוד והיקר הראוי לעמלי התורה, ואכן, כבוד התורה היה הערך החשוב ביותר גם אצל תלמידו הגאב"ד דאנטוורפן.

הגאון רבי פנחס ברויאר, ראש ישיבת 'כנסת יהודה' ומלפנים רב באנטוורפן, עמד בדבריו על נקיות כפיו והסתפקותו במועט של הגאב"ד זצ"ל גם כאשר החזיק בידיו מיליונים לצדקה.

כמו"כ פיאר את המעמד בהשתתפותו גאב"ד העדה החרדית י-ם הגאון רבי יצחק טוביה וייס, שהיה מקורב לגאב"ד זצוק"ל באנטוורפן וחתנו הגאון רבי פנחס זליבנסקי, ראש כולל 'דרך החיים'.

הרב ברוך מרדכי אזרחי הרב בן ציון קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד