י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

נכדתם של קדושים: הרבנית רחל טיילור ע"ה

היחידה ממשפחתה שניצלה מציפורני הנאצים ימ"ש: הרבנית רחל טיילור ע"ה, נכדתם של קדושים, הלכה לעולמה כשהיא בת 89

נכדתם של קדושים: הרבנית רחל טיילור ע"ה
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הרבנית רחל טיילור ע"ה, הנכדה האחרונה של הרב אליהו עקיבא רבינוביץ מפולטבא הלכה לעולמה. סביה היה העורך והמו"ל הראשון של עיתון 'הפלס' ו'המודיע' ברוסיה ופולין - עוד לפני מלחמת העולם הראשונה.

המנוחה נולדה בל"ג בעומר תר"צ בלומזא שבפולין לאביה הרב נחמיה רבינוביץ הי"ד, מרבני ישיבת לומזא ובנו של הרב מפולטבא. ולאמה רבקה הי"ד, בתו של רבי משה וינרסקי זצ"ל מקייב, שהיה ממחזיקי התורה בסתר ברוסיה תחת השלטון הבולשביקי.

עם פרוץ השואה האיומה נשלחה ע"י הוריה למשפחת אמה בקייב, עמם הספיקה לברוח לסמרקנד שבאוזבקיסטאן. כך שרדה את השואה הנוראה בשעה שהוריה, אחיה ואחותה עלו על המוקד באושוויץ הי"ד.

לאחר השואה עברה לאנגליה, שם הקימה את ביתה - בית של תורה וחסד, עם בעלה הרב דוד טיילור זצ"ל; שהיה ת"ח גדול, מלמד תשב"ר, שו"ב וסופר סת"ם. בראש מעייניה הייתה התקומה והשיקום מהמשבר הגדול לאחר שנותרה היחידה ממשפחתה. היא הקימה בית שהמשיך את המסורת התורנית המפוארת של משפחות הרבנים דיסקין ורבינוביץ שלהן נולדה.

לאחר מכן עלתה לארץ עם משפחתה והם התגוררו באשקלון, שם המשיכו לעסוק בהפצת תורה וגמילות חסדים. היא הייתה מוכרת בין תושבי העיר בשל טוב לבה ודאגתה לזולת.

לפני מספר שנים עברה יחד עם בעלה זצ"ל לקרית שמואל בחיפה, שם המשיכו להקרין טוב על כל הסובבים אותם ועל משפחתם הענפה שהלכה וגדלה בס"ד: עשרות צאצאים בלע"ה, כולם הולכים בדרכי אבות.

בשנת תשע"ה התאלמנה מבעלה הרב דוד זצ"ל ומאז מצבה הבריאותי ידע עליות ומורדות, הלילה החזירה את נשמתה לבוראה כשילדיה סביבה וכשהיא בת 89.

 הלווייתה תתקיים היום בשעה 14 בבית העלמין בתל רגב.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים

ניצולי שואה אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד