י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדרמה בימין

ההצעה המפתיעה של נתניהו לציונות הדתית

על רקע הדרמה בימין לאור החיבור של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לרשימת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד: ההצעה של נתניהו שניסתה לפתור את המשבר שהתחולל באגף הציונות הדתית ולמנוע אובדן של עשרות אלפי קולות • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

ההצעה המפתיעה של נתניהו לציונות הדתית
נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

במפלגת הליכוד בחנו אפשרות להדיח את הרב רפי פרץ מראשות הבית היהודי ולהציב במקום הראשון את הרב חיים דרוקמן. את ההצעה יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסתבר שהרב דרוקמן בן ה-87 סירב להצעה.

היוזמה של נתניהו הגיעה על רקע הדרמה שהתחוללה בימין - כיצד תיוצג הציונות הדתית על כל אגפיה- דרמה שבמובן מסוים נחתמה אתמול בסופו של דבר עם חיבורו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לרשימת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. כך לפי דיווח של עמית סגל ודפנה ליאל שמתפרסם הבוקר (רביעי) בחדשות 2

בתוך כך, המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת ה-23 הוא הערב בחצות.

הרב פרץ והרב דרוקמן. צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

אלא שהסאגה בימין עדיין לא נגמרה וטרם ברור כיצד תיוצג הציונות הדתית בתצורה הסופית: האם זה יסתיים ברשימה אחת גדולה שתדחק את איתמר בן גביר החוצה, או שמא ההסכם בין עוצמה יהודית לבית היהודי יישאר על כנו והציונות הדתית תרוץ בשתי מפלגות.

בשעות שנותרו ראש הממשלה נתניהו יעשה את מרב המאמצים כדי למקסם את קולות הימין ולמנוע זריקה של קולות לפח בדמות אי מעבר של אחוז החסימה של מפלגת הבית היהודי המאוחד (הרב פרץ ובן גביר).

כזכור, אמש (שלישי) דווח כי בשיא הדיונים נתניהו איים לפטר את השר נפתלי בנט מתפקידו כשר הביטחון. על פי הדיווח, נתניהו הבהיר לשר נפתלי בנט בימים האחרונים: אם תרוץ ברשימה נפרדת בלי איחוד כולל של הימין הדתי יש סיכוי סביר שלא תוכל להמשיך בתפקידך כשר הביטחון.

נתניהו ובנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית יש וויכוח האם דבריו של ראש הממשלה נתניהו נאמרו כאולטימטום או כתיאור מצב, בו נתניהו הסביר כי אם יתמודד בנפרד הוא יאלץ לצאת נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד המדיניות שלו ואז "לא תוכל להמשיך".

בנוסף דווח, כי טקסטים דומים נאמרו על ידי נתניהו גם לסמוטריץ׳ ביחס למשרד התחבורה בו הוא מכהן, כאשר סמוטריץ׳ הוא זה שיכריע את גורל הבית היהודי האם יש סיכוי שהיא תעבור את אחוז החסימה אן שהיא תישאר תחתיה.

הבית היהודי הרב חיים דרוקמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד