ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ישיגו את היעד הנחשק?

ישיגו את היעד הנחשק? מתחדש המאמץ לנחיתה ישראלית על הירח

כספי מענק בשווי מיליון דולר אותם מעניקה ל-SpaceIL קרן משפחת בלווטניק, יאפשרו לחברה לחדש את המשימה הלאומית ולהנחית חללית ישראלית על הירח

ישיגו את היעד הנחשק? מתחדש המאמץ לנחיתה ישראלית על הירח
התמונה האחרונה מ"בראשית" צילום: צילום מהחללית

קרן משפחת בלווטניק הודיעה היום כי תעניק מיליון דולר למיזם SpaceIL לטובת התנעת תכנית החלל "בראשית 2", במטרה לקדם את המשימה להנחית חללית ישראלית בלתי-מאוישת על הירח. "בראשית 1", ששוגרה לחלל ב-22 בפברואר 2019, הפכה את ישראל למדינה השביעית בעולם שהצליחה להגיע לירח. המענק של בלווטניק יאפשר ל-SpaceIL לגייס צוות שיוביל את התכנית לקידום "בראשית 2".

"ישראל ידועה ברחבי העולם בזכות הישגיה יוצאי הדופן בתחומי המדע והטכנולוגיה, והיא בעלת פוטנציאל אדיר להשגת פריצות דרך משמעותיות בתחום חקר החלל", אמר לן בלווטניק, העומד בראש קרן משפחת בלווטניק. "יש בחדשנות ובנחישות הישראלית היכולת להניע את תכנית בראשית לשיאים חדשים ולהפוך את ישראל לשחקן מוביל בתחום".

"אנחנו שמחים על הצטרפותו של לן בלווטניק למשפחת SpaceIL ומודים לו על התגייסותו למשימה", אמר יריב בש, ממייסדי SpaceIL. "יש לנו ביטחון מלא ב'בראשית 2' ובצוות הנפלא שלנו, ואנחנו נרגשים לקראת העתיד שעוד נכון ל-SpaceIL, לחדשנות הישראלית בתחום החלל ולחקר החלל בכלל".

דניאל שנער, מנכ"ל כללטק, זרוע השקעות הטכנולוגיה הישראלית של חברת Access Industries של לן בלווטניק, יצטרף לדירקטוריון SpaceIL כמשקיף.

SpaceIL חללית ישראלית חללית בראשית 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד