י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הודה בחקירה

השליך בקת"בים לעבר התחנה: "להעיר את משטרת ישראל"

כתב אישום נגד בן 28 שזרק שלושה בקבוקי תבערה לעבר תחנת המשטרה באשקלון, זאת לדבריו מאחר והמשטרה "מחפשת אותו" והוא לא התכוון לפגוע אלא "להעיר את משטרת ישראל"

השליך בקת"בים לעבר התחנה: "להעיר את משטרת ישראל"
מחאת האתיופים האלימה צילום: רויטרס

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד גרגורי ברונשטיין (28). על פי עובדות כתב האישום, במהלך מחאת יוצאי אתיופיה בשלהי חודש יוני 2019, הצטייד הנאשם בשלושה בקבוקי בירה ריקים, שפך לתוכם בנזין והכניס לתוך כל אחד מהבקבוקים פיסת בד ששימשה כפתיל.

בתאריך 20 ליוני בשעות הערב, הגיע גרגורי לשביל הסמוך לגדר המקיפה את תחנת המשטרה כשברשותו שלושת בקבוקי התבערה שהכין, הצית את פתיל בקבוקי התבערה באמצעות מצת והשליך את בקבוקי התבערה הבוערים מעבר לגדר לתוך חצר התחנה האחורית.

אחד הבקבוקים נפל ארצה סמוך למקום זריקתו ושניים נוספים נפלו בשטח התחנה. אחד הבקבוקים התנפץ סמוך לתחנת הדלק שבחצר התחנה, סמוך למכלי מצבורי דלק והאש שהוצתה החלה להתלקח סמוך למכלים.

שוטרים שהיו בתחנה כיבו את האש שהתלקחה באמצעות מטף לכיבוי אש. הבקבוק השני התנפץ בחנייה האחורית של התחנה. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירת הצתה.

בחקירתו הראשונה של גרגורי במשטרה, הודה שזרק אבנים לעבר התחנה מכיוון שחש שמשטרת ישראל "מחפשת אותו". כשהראו לו את סרטי מצלמות האבטחה - הודה שזרק בקבוקי תבערה לעבר התחנה. לטענתו, מצא את כל מרכיבי בקבוק התבערה והחליט באופן ספונטני להשליכם לכיוון חצר תחנת המשטרה, לא כדי לפגוע או לגרום נזק אלא כדי "להעיר את משטרת ישראל".

עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה לעצור את גרגורי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, כי מעשיו של הנאשם "שכוונו כנגד מוסד אכיפת החוק בשל אי שביעות רצונו מהתנהגות השוטרים ורצון לעוררם מגבירים את מסוכנותו של המשיב ואת החשש שישוב ויבצע עבירות חמורות יותר".

יוצאי אתיופיה בקבוקי תבערה תחנת משטרה סלומון טקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד