י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקווה בקהילה היהודית

המועמד לראשות העירייה מציג: רוח חדשה נושבת בבירה הבריטית

לאחר המתח הרב ששרר בקרב יהודי בריטניה מאז מערכת הבחירות בה התמודד המנהיג האנטישמי של מפלגת הלייבור - ג'רמי קורבין, בלונדון הבירה נושבת רוח חדשה. שון בייליי שמתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה, מחבק את הקהילה היהודית ותוקף בחריפות את קורבין 

המועמד לראשות העירייה מציג: רוח חדשה נושבת בבירה הבריטית
המועמד שון בייליי צילום: טוויטר

לאחר בחירתו של בוריס ג'ונסון לראשות ממשלת בריטניה, אוהב ישראל נוסף וידיד גדול של הקהילות היהודיות בלונדון, מתמודד על ראשות העיר בבחירות שתערכנה השנה.

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן "לא הצליח לנקוט בפעולה אמיתית להגנה על הקהילה היהודית בבירה". כך טוען שון בייליי, מי שיתמודד מול קאן בבחירות לראשות עיריית לונדון. בראיון לאתר "ג'ואיש כרוניקל" נתן שון תקווה גדולה ליהודי לונדון.

בייליי אמר, כי מר קאן עשה נכון להופיע בקהילות היהודיות בהופעות מיוחדות, או באירועים כמו הדלקת נר חנוכה בחגיגות בכיכר בלונדון.

אך "מבחינת פעולה מכרעת, כולל הקצאת יותר שוטרים ברחובות, איסור על מצעד יום אל-קודס השנתי של ארגון חיזבאללה, והתבטאות נגד תנועת ה- BDS שקוראת להחרים את ישראל, מר קאן נכשל" מבהיר בייליי.

"כמובן שראש העיר עשה את הדבר הנכון מבחינת הפניה לקהילה היהודית, אך כשהיה צריך דחיפה, הוא לא נקט בפעולה ממשית". הוסיף המועמד לראשות העיר לונדון.

"הוא הצליח לבקר את מפלגת הלייבור על אנטישמיות, אבל מתי הוא מתח למעשה ביקורת על ג'רמי קורבין עצמו? הוא לא יכול לעשות זאת, כיוון שהוא גיבה אותו כמנהיג, הוא האיש של ג'רמי".

מר בייליי הבטיח שהוא יפסיק את צעדת יום "אל קודס" שנערכת מדי שנה על ידי החיזבאללה במרכז לונדון, צעדה בה אלפים צועדים עם דגלי חיזבאללה ברחובות.

בייליי עם ראשי ארגון השמירה והביטחון היהודי בלונדון. צילום: טוויטר

הוא תיאר את הצעדה המאורגנת על ידי הוועדה האיסלאמית לזכויות אדם, "מבעיתה" ואמר שהיא "מפחידה חלק משמעותי מלונדון".

מר בייליי אמר שהוא ינהג אחרת, לאחר שראש העיר הנוכחי אמר שרק למשרד הפנים יש את הסמכות לאסור את הצעדה מלהתקיים.

המועמד לראשות העיר פגש שלשום (שני) מספר מנהיגים יהודיים בבית הקפה הכשר "מיסטר בייקר" בהנדון, לאחר שביקר במשרדי ארגון השמירה והביטחון היהודי אמון הקהילתי CST.

מר בייליי טען, כי הוא יכול להבטיח שיהיו יותר שוטרים ברחובות לונדון, וזה יהיה חלק מרכזי מקמפיין הבחירות שלו לנצח את ראש העיר הנוכחי בבחירות שיתקיימו בחודש מאי הקרוב.

מר בייליי הוסיף, כי ראש הממשלה אמר לו להתמקד ב"פשע, פשע, פשע', ואמר כי הוא אמר לו: "תטפל במצב הפשיעה, זה אפשרי".

עוד אמר בייליי, כי הוא יבחן את הרחבת מסלול האוטובוס קו 210 כך שיחבר בין גולדרס גרין לבין סטמפורד היל. שתי השכונות החרדיות הגדולות בלונדון.

נושא תוואי האוטובוס, שעוצר כיום בפינסבורי פארק, מכריח אנשים לנסוע בתחבורה אלטרנטיבית כדי להגיע לסטמפורד היל, היה כבר נושא בוער בעבר לראשי ערים בלונדון, אך עד עתה לא נעשה דבר. "אני מבטיח לבדוק את זה אם אני אהיה ראש עיר."

כשנשאל מדוע יש לסמוך עליו שיקיים את הבטחותיו כשאחרים לפניו לא הצליחו לפעול פעם אחת כראש העיר, אמר מר בייליי. "מכיוון שלא כמו סאדיק קאן, אני לא מחפש להיות מנהיג של המפלגה שלי, אני לא רוצה להיות ראש ממשלה, כל הסיבה שנכנסתי לפוליטיקה היא לספק אלטרנטיבה לפוליטיקאי שמעביר את כל זמנו כדי להתקדם".

בריטניה לונדון בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד