י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המדינה תובעת

מפתיע: זו הסיבה בגינה הופסק האימון הצבאי

תביעה תקדימית: המדינה תובעת פיצוי של כמאה אלף ש"ח מבעל עדר פרות, לאחר שאימון צבאי סמוך לצאלים הופסק למשך 3.5 שעות לצורך פינוי העדר שפלש לשטח אש

מפתיע: זו הסיבה בגינה הופסק האימון הצבאי
עדר פרות צילום: unsplash

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם משרד הביטחון, הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב תביעה נגד בעלים של עדר בקר, בגין נזקים שנגרמו למדינה כתוצאה מחדירת העדר לשטח אימונים של צה"ל ליד בסיס צאלים.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד שני כ"ץ, העדר זוהה על ידי הסיירת הירוקה במהלך סיור, שנערך בעקבות דיווחים שהתקבלו מהצבא על עדרים משוטטים המפריעים לשגרת האימונים של יחידות הצבא המתאמנות בשטח.

בעקבות כך, נערך מבצע לפינוי עדר בקר, אשר מנה 20 פרות המצויות בבעלות הנתבע, ששוטטו בתחום שטחי אש, כשהם ללא רועה או משגיח. בשל חדירת העדר לשטח אש והצורך בפינויו, הושבתו לחלוטין למשך כ-3.5 שעות כל האימונים הצה"ליים בשטח, וכתוצאה מכך נגרם נזק כספי למדינה שמסתכם בסך כולל של 94,398 ש"ח.

באמצעות כתב התביעה, מבקשת המדינה מבית המשפט לחייב את הנתבע לפצות את המדינה בגין הנזקים שנגרמו. כתב התביעה הוגש כאמור באמצעות פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשיתוף עם חטיבת תביעות וביטוח באגף היועמ"ש למערכת הביטחון.

צאלים שטח אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד