י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בנט, בן גביר ומה שביניהם

נפתלי תתעורר, הציבור לא יסלח לך // דעה

נפתלי, אין לך את הפריבילגיה לוותר על עשרות אלפי קולות ימין שיושלכו לפח; תלמד מעמיתיך בשמאל שידעו להתעלות ולהתאחד ברגעים של משבר - ואל תהיה שותף להפלת ממשלת ימין שעשויה להביא לבכייה לדורות // דעה

נפתלי תתעורר, הציבור לא יסלח לך // דעה
נפתלי בנט/איתמר בן גביר צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

בשעות הגורליות הללו אני מסתכל על המצב הפוליטי בגוש הימין ולא מצליח להבין מה קורה שם. מספרים לנו שבנט לא רוצה להתחבר עם בן גביר מכיוון שזה נוגד את האידיאולוגיה שלו. כהנא, חבר מפלגתו, מאיים שבמקרה ואכן יהיה איחוד כזה, אזי הוא יפרוש לביתו.

ואני חייב לבוא ולומר, חברים יקרים: תתעוררו! ממשלת הימין נמצאת בסכנה קיומית. זה לא ספין, זו האמת הכואבת. אי אפשר לאבד שוב פעם מפלגה שתקרוס אל מתחת לאחוז החסימה. אי אפשר יותר לוותר על עשרות אלפי קולות ימין שיושלכו לפח האשפה.

אני פונה מכאן לשר בנט היקר. אני מבין שחיבור עם בן גביר זה דבר שמתנגש עם חלק מהעקרונות שלך. אני גם יודע בוודאות שהאידאולוגיה שלך והשקפת עולמך - היא ארץ ישראל השלמה. אתה חייב להבין שבצומת שאנחנו נמצאים בה היום, אתה תצטרך לבחור אלו ערכים חשובים לך יותר. כי לפי מה שמסתמן כעת, אין אפשרות לשני העקרונות הללו לדור בכפיפה אחת.

במידה ותמשיך עם הקו של "לא לשבת עם בן גביר בכל מחיר", דע לך שבזה אתה גורם להפלת ממשלת הימין ולפגיעה קשה בשלמות ארץ ישראל. במקרה ההפוך, תחבור לאדם שאולי אתה לא מסכים עם כל דעותיו, אולם  הוויתור הזה בוודאי ראוי עבור ארץ ישראל השלמה.

במקרה הראשון, הציבור לא יסלח לך. במקרה השני, הציבור לא ישכח אותך. היום זה ה"מאני טיים". אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים יותר. זה לא הזמן למשחקי אגו. קח החלטה לכאן או לכאן - אך תעמוד אתה בגלוי מול המצלמות, ותספר אותה לאזרחי ישראל.

אבל רגע לפני שאתה לוקח את ההחלטה הזו, ממליץ לך להסתכל שמאלה. תסתכל למשל על החיבור של עמיר פרץ ומרצ. חיבור שאני בטוח שהיה קשה לעמיר לבצע. גם הם שונים מאוד בדעותיהם, אבל עשו את המאמץ המשותף הזה שנוגד את עקרונותיהם בשביל משהו שבעיניהם חשוב הרבה יותר - וזה הסיכוי שעל ידי כך הם יצליחו להקים ממשלת שמאל. הם ויתרו על הרבה עקרונות בדרך, בשביל המטרה.

לא אשקר לך, גם אני אינני מסכים עם כל דעותיו של בן גביר. אבל במצב שנקלענו אליו, אנחנו חייבים לוותר על דברים קטנים בכדי לשמר ולקיים דברים גדולים וחשובים יותר - שבהם כולנו מאמינים. ממשלת ימין יציבה. ארץ ישראל השלמה. עדיין לא מאוחר.

הכותב הנו פעיל חברתי וסטודנט למשפטים

נפתלי בנט איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד