י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקבלנים: אדוני השר, לא תוכל להזיז אבן

המושב המרכזי ב'פורום המנהלים' התמקד במצוקת הדיור: הקבלנים תקפו את מדיניות הפוליטקאים. אטיאס, בתגובה, התגונן ועקץ את הקבלנים. וגם: מי נמצא במו"מ על קרקעות בבית שמש?

איראל אטיאס
איראל אטיאס

דברים נוקבים נשמעו אמש (ג) ב'פורום מצוקת הדיור' במסגרת 'פורום מנהלים' של 'המודיע'. משום מה לא הגיעו הדי הוויכוח לעמודים החדשותיים ב'עיתון החרדי הנפוץ ביותר', אבל בזה אחר זה עלו יזמי הדיור החרדי ופרשו את משנתם המקצועית, כשמבין השיטין בצבצה תרעומת ברורה על נציגי הציבור, שמשום מה, נרדמו אולי בשמירה.

לצפיה בפאנל על מצוקת הדיור • חלק ג

שלום וסרטיל, מנכ"ל חברת 'ציפחה', החברה שבנתה את 'אחוזת ברכפלד', תהה בגלוי על נציגי הציבור הזועקים מרה על 'מצוקת הדיור החרדית': "אני שואל למרות אי הנעימות, היכן הייתם כשבג"ץ חתך באבחה שיפוטית אחת את כל עתודות הקרקע של העיר מודיעין עילית הכוללות 8,000 יח"ד שיכלו לחסוך לנו 4,000 'מחסנים' עבשים בירושלים?

"הייתה צריכה לקום זעקה גדולה. הרי דבר כזה לא היה קורה בארה"ב ואפילו לא ב'שייח מוניס' (-תל אביב) ובכפר שמריהו, לחתוך עיר ואם בישראל לשניים. לצערי הצעקה לא קמה, עכשיו המציאות נעשתה מורכבת הרבה יותר".

במשך שעה ארוכה גולל מר וסרטיל בהתרגשות רבה את הצרת הבנייה שמעבר לקו הירוק. "אני אומר לך אדוני השר, אתה יכול לתכנן אלפי יחידות דיור, אך עד שלא תצרף למשרד השיכון שתחת אחריותך את מחלקת ההתיישבות במשרד הביטחון והמנהל האזרחי באיו"ש, לא תוכל להזיז כאן אבן", סיים וסרטיל.

חנוך קס, מנכ"ל 'חיש נופי ישראל', הביא את זעקתם של מאות אלפי המשפחות בישראל, המצטופפים בדירות שיכון קטנות ואינן זוכות לייחס הולם: "נח לנציגנו לדבר על מצוקת הזוגות הצעירים חסרי הישע, אך אני שואל, מאות אלפי המשפחות ובמיוחד בני הציבור החרדי, המצטופפים בדירות 3 חדרים עם שמונה ילדים, עליהם משום מה אסור לדבר, כי הם ה'עשירים' כביכול בזכות פיסת הגג שיש לראשם. נציגי הציבור חייבים לקום ולהשיב לזעקה העולה בעניין הזה גם אם זה נשמע הרבה פחות טראגי".

מי שהפתיע היה דווקא איסי שטיינהרטר, נציג 'תדהר' למגזר החרדי, שאמר כי הציבור החרדי צריך מאסות של דירות ולא טיפין טיפין: "כחברה שבנתה מעל 12,000 יח"ד בישראל קיבלה החברה החלטה אסטרטגית לסייע בפתרון מצוקת הדיור החרדי. אני יכול לחשוף כי אנו מנהלים מו"מ לרכישת קרקע ברמת בית שמש שתכיל אלפי יח"ד, כשבמקביל אנו מצויים במספר משאים ומתנים מתקדמים ביותר לבנייה נוספת בהיקפים גדולים במיוחד. כשיהיה לנו מה לדווח לציבור נדווח. בדבר אחד איש בשורה אנוכי היום: למרות הכל, לציבור החרדי יש למה לצפות", סיים שטיינהרטר את דבריו שזכו לתשואות רמות מהקהל.

השר אטיאס סקר בדבריו את מצוקת הדיור החרדית, ובמשך שעה ארוכה פרס את מדיניות משרדו. "מגמת המשרד כפי שהנחתי אותה, היא להפשיר מיידית את כל אזורי הקרקע האפשריים לבנייה גם אם מדובר במאות בודדות של יח"ד ולא אלפים. זה כולל את רמת בית שמש, לוד, ועוד, זאת מלבד הפעילות התכנונית לשנים הבאות"

השר לא שכח להשיב על האשמות קודמיו בעקיצה משלו: "טועה מי שחושב שמעבר לקו הירוק ישנן עתודות קרקע בלתי נגמרות, כך או כך היינו מוצאים את עצמנו היום או מחר במצב הזה. ככלל, דעתי האישית שרק בנייה מאסיבית לכלל המגזרים כולם, תביא לירידת המחירים המיוחלת במגזר החרדי בסופו של דבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד