י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כלנתריזם 2020

כלנתריזם 2020 • גדי יברקן ערק לליכוד: "אוהב את נתניהו"

גדי יברקן, הח"כ האתיופי של כחול לבן שהודח מהמפלגה לפני זמן קצר לאחר שניהל מגעים על הליכוד, הודיע רשמית על הצטרפותו לליכוד • "רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו"

כלנתריזם 2020 • גדי יברקן ערק לליכוד: "אוהב את נתניהו"
גדי יברקן צילום: הדס פרוש, פלאש90

אחרי שניהל מגעים עם הליכוד ואף נפגש עם נתניהו ובשל כך הודח על ידי ראשי כחול לבן, חבר הכנסת גדי יברקן עורק סופית לליכוד ופורש מהכנסת בשל ההליך הפרוצדורלי, והוא מסביר מדוע סירב בעבר לפרוש מכחול לבן גם כשהוצע לו להציל את ממשלת הימין ולקבל תפקיד שר לאחר הבחירות לכנסת ה-21.

יברקן כתב, כי "בשלהי הכנסת ה- 21 הוצע לי לעבור לליכוד תמורת מינוי לשר בכיר, סירבתי משום שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן, אופורטוניזם הוא אינו דרכי, לא כך חונכתי".

"הערכים עליהם גדלתי" כותב יברקן, "הם כאלה שמעולם לא הייתי משתמש במשהו שאינו לא שייך לי, לכן היום אני מחזיר את המנדט למפלגת כחול לבן ביושר ובלב שלם, והולך אחרי הלב שלי ולמען הציבור שלי לדרך חדשה".

יברקן הודה בדבריו למשה בוגי יעלון על האמון ועל שיתוף הפעולה. "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד היתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו".

במענה לשאלה על ההתקפות נגד נתניהו שהשמיע בעבר הסביר: "זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבוערות, אותם אפרסם יחד רה"מ. רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר".

ח״כ גדי יברקן ישוריין במקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת ה-23.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר ליברקן, "גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

גדי יברקן השיב לו, "אדוני ראש הממשלה אני שמח לחזור הביתה. בין היתר אני חוזר בזכות הלחץ שהפעילה עליי הקהילה ימים ולילות בתקופה האחרונה. אני עשרים שנה בפעילות חברתית למען הדברים הללו.
אין גאה ממני בקהילה בית ישראל שהפכה לכוח אלקטורלי משפיע בפעם הראשונה מזה עשרות שנים ואני חייב להם חוב מוסרי. אני מקווה ומאמין שנשפר את מצבה של הקהילה ושל החברה בישראל למען אחדות עם ישראל ולמען ארץ ישראל. נעשה ונצליח".

מפלגת כחול לבן הליכוד גדי יברקן כלנתריזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד