ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוחמר עונשו

בית המשפט גזר מאסר עולם על רוצח ינאי ויסמן הי"ד

בית המשפט הצבאי לערעורים, קיבל לפני זמן קצר (רביעי) את ערעור התביעה הצבאית והטיל עונש של מאסר עולם, על אחד מרוצחי ינאי ויסמן הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין

בית המשפט גזר מאסר עולם על רוצח ינאי ויסמן הי"ד
ינאי ויסמן הי"ד על רקע הפיגוע צילום: מתוך חדשות 2, באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי לערעורים, קיבל לפני זמן קצר (רביעי) את ערעור התביעה הצבאית והטיל עונש של מאסר עולם, על אחד מרוצחי ינאי ויסמן הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין.

נזכיר כי, המחבל קטין כבן 14, הורשע ברצח, ובימ"ש הצבאי השית עליו עונש של 35 שנה בלבד. על החלטה זו הוגש ערעור לבימ"ש הצבאי לערעורים שכאמור התקבל לפני זמן קצר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את המשפחה בירך על פסק הדין "אני מברך על פסק הדין החשוב, פסק הדין מהווה תקדים חשוב לכך שכל טרוריסט יענש במלוא חומרת הדין, ללא כל התחשבות בנסיבות מקלות למינהם. רוצח הוא רוצח ועליו לתת את מלוא הדין גם אם הוא קטין, וטוב שבימ"ש כך פסק. לדבריו, "הגעתם של משפחת הנרצח לדיונים סייעה לנתינת העונש הראוי".

על שני המחבלים הנוספים, בית המשפט הצבאי ביהודה גזר ביולי אשתקד 35 שנות מאסר ו-32 שנות מאסר וכן פיצוי כולל של 2.5 מיליון ש"ח על שני המחבלים שהורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח, ועבירות חמורות נוספות. זאת בגין חלקם ואחריותם לפיגוע הדקירה ונפצע אבי אביטל תושב תל ציון. התביעה הצבאית ביקשה כי ייגזר על המחבלים עונש של מאסר עולם. בית המשפט נמנע מלעשות כן, בעיקר לאור גילם של המחבלים. התביעה הצבאית צפויה לערער על ההחלטה.

מפסק הדין בעניינם עולה כי השניים תכננו מבעוד מועד, יחד עם מחבל נוסף, לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים במתחם המסחרי בשער בנימין. חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. הם פצעו תחילה באורח קשה אזרח ישראלי ששהה במתחם, ולאחר מכן דקרו למוות את סמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן הי"ד, אשר נאבק בגבורה עם המחבלים וסיכל את המשך הפיגוע.

על המחבל השלישי, שהורשע גם כן בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לעבירת רצח), נגזרו 35 שנות מאסר בפועל. התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה וביקשה כי ייגזר עליו מאסר עולם - ערעור שאכן התקבל היום.

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו אורלי ויטמן שתחי', מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - ממנו לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא שירת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

ינאי ויסמן מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד