י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בנט תתפטר"

פינוי קומי אורי: פעילי ימין חסמו את הכניסה לירושלים

ההפגנה בכניסה לירושלים • המשטרה עיכבה לחקירה חשוד בהפרת הסדר - כ-20 מפגינים חסמו את הכביש

פינוי קומי אורי: פעילי ימין חסמו את הכניסה לירושלים
הבערת צמיגים בכניסה לי-ם ע"י פעילי ימין צילום: המצלם

בעקבות פינוי והריסת הבתים הבוקר (רביעי בגבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר, עשרות צעירים פילי ימין מפגינים בשעה זו בכניסה לעיר ירושלים, ואף הבעירו צמיגים.

חלק מהמפגינים קראו קריאות "בנט תתפטר" ו"בנט הביתה" וכן "יהודי לא מגרש יהודי". כוחות המשטרה שהגיעו למקום עיכבו עד כה חשוד אחד בהפרת הסדר הציבורי.

כוחות גדולים של מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר לגבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר, כדי לפנות ולהרוס שני בתים שנבנו בשטח B, בהם ביתו של פעיל הימין נריה זארוג. השטח מוגדר מזה מספר חודשים שטח צבאי סגור. בשבוע שעבר דחה בג"צ עתירה שהגיש זארוג לביטול צווי ההריסה, שבה טען כי אין לישראל סמכות להרוס מבנים בשטחי B, אלא רק לרשות הפלסטינית.

לאחר שהפינוי קיבל את אישור הדרג המדיני, הגיעו הבוקר כוחות גדולים של מג"ב, משטרה ומינהל מלווים בכלי הנדסה כבדים, פינו והרסו את בתיהם של משפחת זארוג ומשפחה נוספת. למוקד המשפטי של ארגון חוננו דווח על 2 עצורים ועוד מספר מעוכבים ששוחררו בשטח.

מזכירות היישוב גינתה את הרס בתי המשפחות, ודורשת מכוחות הביטחון להימנע מפתיחת מעגל אלימות. "עשרות אלפי מבנים ערבים בלתי חוקיים נבנו בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, וממשלת ישראל בחרה להתמקד בהריסת בתיהם של משפחות יהודיות ביצהר. כאשר בתי מחבלים שדם יהודי על ידיהם עומדים על תילם". ביישוב הוסיפו כי מהלך כזה בוודאי לא יתרום לשקט באזור.

גבעת קומי אורי חסימת כבישים פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד