י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוגרים שבוע עמוס

לייבל'ה חושף: איש התקשורת הבכיר שהשתיל שיער בחו"ל

לייבל'ה עדיין לא נרגע מסיבוב הפרסה המדהים שעשה רפי פרץ לאיתמר בן גביר, ובלילה האחרון שנתו של לייבל'ה נדדה מרחמים על הלבנת הפנים הפומבית שנעשתה לפוליטיקאי החביב • אבל המנגינה חייבת להמשיך, והשבוע במהדורה המורחבת: טרנד השתלות השיער בחו"ל, חשיפה: מי הוא איש התקשורת הבכיר שנסע לנכר כדי להשתיל שיער על קרקפתו? מהו התפקיד החדש של חבר המועצה מירושלים? מי אמר למנהלת הוועדה כי המקום השמיני ביהדות התורה הוא "חבר שלה"? המפגש של פינדרוס ואריה אלישיב בשערי חסד, וגם, מי סיפר לליבל'ה שלרבי יש פרח ברגל? • כל הסיפורים שלא תמצאו בשום מקום אחר

לייבל'ה חושף: איש התקשורת הבכיר שהשתיל שיער בחו"ל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עשה את היומיים האחרונים בכנסת כדרכו מדי הגשת רשימות. עבור לייבל'ה ימים אלו הם ימי חג. מה מרגש יותר מלראות את חברי הפיראטים, הגברת עמיר ואנשי רשימת אדום לבן עם הנשיא טראמפ והרבי מחב"ד מגישים רשימות לכנסת ישראל.

את החגיגה הגדולה קטעה הפרשה שהעלתה ללייבל'ה את לחץ הדם. בכזה נוכל לייבל'ה לא עוד לא נתקל בחייו. "הרב" רפי פרץ, מי שישמע, מזגזג במצח נחושה ובועט בבן גביר רגע לפני סגירת הרשימות. זה כבר העלה ללייבל'ה את כל הסעיפים. בעקבות כך נזכר לייבלה בווארט הידוע של המגיד הירושלמי ר' שלום שבדרון זצ"ל על המזרוחניק שרבקה חששה שהתרוצץ בקרבה. לישישבשע'רס שבנינו הווארט ידוע ומפורסם, אך הפעם הוא התחדד יותר ויותר.

לייבל'ה כל כך התייאש מהרמאות של פרץ, עד שחשב לסגור את המדור, לעזוב את עולם הפוליטיקה והתקשורת ולחזור לכולל. מכרים ששמעו את התכנית של לייבל'ה עלו לביתו והסבירו לו שדווקא בשעה קשה כזו שעולם האמת מתנדנד על בלימה, על לייבל'ה שידוע כמי שחותר כל העת לפרסם אך ורק את האמת, ואת כל האמת, לדבוק במלאכתו נאמנה.

לייבל'ה הנרגש הודה לחברים על דברי החיזוק והבטיח להישאר על ממלכתו ולקבל על עצמו חיזוק נוסף במידת האמת.

ומכאן לחדשות בהרחבה: תופעת השתלת שיער בחו"ל נהפכה כבר מזמן לטרנד של ממש. השבוע לייבל'ה מדווח על איש תקשורת מוכר ובכיר במגזר החרדי, שחזר בשבועות האחרונים מחו"ל לאחר שביצע שם השתלת שיער. יודעי דבר אומרים ללייבל'ה שזה יצא יפה ומושלם. לייבל'ה עושה מאמיצים להשיג פרטים נוספים.

אפרופו השתלת שיער, לייבל'ה שמע וראה קבלן חרדי שדווקא נצפה בטיפולי לייזר של הסרת שיער. 

ומי שהתחיל עבודה חדשה, הוא חבר מועצת העיר ירושלים דודי בלומנשטוק מ'דגל התורה', מחזיק תיק תרבות תורנית, שבעבר עבד בישיבת 'נויבירט' בבית וגן, והרי ידוע שלחבר מועצה אין שכר עד שיהיה סגן, אז בינתיים הוא החל לעבוד בגמ"ח המרכזי. לייבל'ה מאחל הרבה בהצלחה. 

וביום האחרון להגשת הרשימות, לייבל'ה הגיע למשכן הכנסת כדי לבדוק את הדופק של המפלגות, העסקנים והעיתונאים שהתרוצצו מהכא להתם. 

כמסורת של ממש, הוא ראה את נציגי רשימת יהדות התורה הכוללת, איך לא, 120 נציגים בדיוק, שהוגשה בידי חברי ועדת הבחירות הרב אברהם ובר, עו"ד אברהם יוסטמן ונציגי הסיעות ובהם משה שיפמן המנכ"ל של 'דגל', יאיר אייפרמן, משה שלזינגר ואיציק קליין התותח מאגודת ישראל ברחוב פרס. 

לייבל'ה שמע את מנהלת ועדת הבחירות שואלת את הנציגים של יהדות התורה, "נו, את מי שמתם במקום השמיני?" ובר המשופשף השיב לה, "את החבר שלך פינדרוס". 

מי שריתק את מפלגת הפיראטים המיתולוגית, היה העיתונאי חיים פרידלנדר שהגיע עם משנה סדורה ומועילה ושמע מהם על התוכניות לעתיד של המפלגה שבאופן מסורתי משתרכת מאחור. 

ואת העיתונאי שלומי גיל שמגיע תמיד לשטח הפעם הגיע לבוש מחומם בשביל להביא עוד כתבה טובה לחדשות 'משפחה' וכראוי לדובר החדש של עיר התורה והחסידות בהרי יהודה. 

ואת המשפטן של ש"ס ח"כ משה ארבל שמנצל כל רגע בוועדה ללימוד, ראה ברגע של נחת עם השופט הנדל שכנראה מבין פחות בדיחות מהשופט מלצר. 

ותוך כדי, מי שהתנדבו לתרום דם בכנסת היו יועצי החקיקה והעוזרים: עקיבא חופי של מלכיאלי וניתאי משיח של ארבל, שהחליטו להקיז מדמם למען עמך בית ישראל. כל הכבוד. 

לאחר שגמע מאות קילמטרים של נסיעות ברחבי הארץ לקראת הבחירות, נצפה ח"כ מיכאל מלכיאלי יושב בעיר הקודש ירושלים עם מקורבו איש היח"צ אבי יוספי. ליבל'ה היה שמח להיות זבוב על הקיר ולשמוע את השיחה.

ומכאן לסיומי הש"ס שעדיין לא נסתיימו, כמו כל דבר טוב שנחגג כמעט עד לסיום פרק מאימתי במסכת ברכות.

השבוע באלעד ראה לייבל'ה שמחים ומאושרים ומסכמים את האירוע המפיקים חיים לוריא וחיים מאיר רוזנפלד מלשכת ראש העיר, יחד עם מפקדי המשטרה. לייבל'ה יודע לציין כי בעירייה לא לקחו חברת הפקה והשניים התגלו בשם "צוות תוכי" הפקות של עיריית אלעד. 

ואפרופו לוריא הדובר, הוא דווקא נצפה במסירת שיעור בדף היומי במסגרת שיעור חדש שנוסד. לדברי מצלם הפפארצ'י ששיגר ללייבל'ה התיעוד, אולי עוד מישהו יתחיל ללמוד גם והיה זה שכרינו. 

ואפרופו הפקות וסיומי ש"ס, אבי חרל"פ ממודיעין עילית כבש את השוק בחברת ההפקות החדשה שהקים הנקראת "וואוו" הפקות אבי חרל"פ. לאחר כמה הפקות הוא גם נקרא להפיק את סיום הש"ס הגדול של כולל אשמורת הבוקר בברכפלד. לייבל'ה מאחל הצלחה גדולה והרבה לקוחות.

ומי שנראה חגיגי מתמיד, הוא העורך הראשי של ׳בקהילה׳ שלמה קוק, שהנחה במוצ״ש האחרון את מעמד סיום הש"ס המרכזי בכפר גנים בפתח תקווה שהתקיים במעמד רבני העיר. לא ברור אם המנחה עצמו כבר סיים את הש״ס, מה שבטוח, לייבל'ה עקב וגילה כי עם תחילת המחזור הוא הצטרף לשיעור דף יומי בוטיק חדש שנערך בשעות הערב המאוחרות. לייבל'ה מחזיק אצבעות.

ואפרופו 'בקהילה', מי שפתח את מגזין בקהילה או אפילו הציץ בחנות בשער המגזין ראה שלראשונה בעיתונות החרדית אפליקציה מקבלת הכרה רשמית. לייבל'ה שמתעניין בנעשה בתקשורת החרדית השיג תיעוד של הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן שחדר למשרדים הסודיים של ווייז בישראל יחד עם משה פרידמן מקמא טק. 

ואת העסקן הצעיר לבית ויז'ניץ הרב יענקי מאיר מראשי ארגון חיינו - ויז'ניץ, ומי שמפיק כהיום את כל האירועים במרכז חסידי ויז'ניץ, ראה לייבל'ה מקבל תעודה הוקרה על פעילות הרבה, במעמד סיום הש"ס של החסידות באשדוד. 

והסיומים של 'דרשו' גם לא מסתיימים עדיין, ובשדה התעופה בלונדון הוא ראה את כל המוזיקאים והצלמים של האירוע בתמונה קבוצתית רגע לפני שהם ממריאים לעוד יעד של סיום ש"ס. 

את אמן הרגש מוטי שטיינמץ ראה לייבל'ה בסלפי עם אמרגנו רובי בנט.  

בשולי ועידת ההייטק החרדי מבית 'ביזמקס', נצפה נחמן בנשעיה משוחח עם הפרסומאי מוישי לנדסמן - מנהל לשכת סמנכ"ל 'איחוד הצלה'. ללייבל'ה נודע כי לנדסמן מסייע רבות לפרויקט 'הגזלנים הקדושים' של בנשעיה בביתר ובשאר המוקמות. 

בולדוזר חדש מניע את ירושלים: ללייבל'ה הגיעה השמועה על בולדוזר חדש שבנה ובונה בירושלים וכעת בונה גם את קומתה הרוחנית: עו"ד הרב אלקנה הולצר שיזם הגה וניצח השבוע על אירוע שהיווה מהפכה מהפכה של ממש: מעמד סיום הש"ס של שכונת שערי חסד ורחביה שנערך דווקא ב...גימניסה העברית, כן כן, מקום שעד כה נחשב מעוז החילוניות והשבוע נכבש ע"י אלפי עמלי תורה במעמד מרגש והפקת ענק שנערכה במקום. 

באותו מעמד, נתקל לייבל'ה במחזה מרתק. לצידו של אורח הכבוד הרב הראשי הגרי"מ לאו, התייצב כגבאי סגן עורך משפחה ישראל אלתר גרובייס. ללייבל'ה נודע שבדרך למעמד, השניים שוחחו בסיפורי היסטוריה ובפרפראות אגדה. השיחה הזו היא שיוצרת את הטור החדש והשבועי "מעשה רב" מהגיגים ששומע גרובייס ורושם מפי הרב. לייבל'ה סקרן כמידי שבוע לקרוא את הטור הנחשק.

ועדיין באותו מעמד, לייבל'ה ראה את החכ"ל והמזכ"ל יצחק פינדרוס יחד עם חברו הטוב ר' אריה אלישיב - אחד הנכדים המפורסמים ביותר שיש. בהזדמנות זו לייבל'ה מפריך את השמועות ומספר כי כל האגדות על קניית סלטים של פינדרוס לאריה כמידי שבוע הם בשקר יסודם ולא היו מעולם. 

ואפרופו 'משפחה', במערכת בהר חוצבים פגש לייבל'ה את המפיק האגדי, הבולדוזר מביתר, יהודה גודלבסקי, שחגג סיום שלושה עשורים. החברים החליטו להפתיע עם מגש פירות חגיגי. 

מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל שנכנס בשבועות אחרונים לתפקיד החדש (לייבל'ה מאחל הצלחה רבה וגדולה), נצפה יחד עם מנכ"ל חברה קדישא 'קהילת ירושלים' הרב משה שמעון בסיור במנהרת הקבורה החדשה הנבנית בימים אלו בהר המנוחות וצפויה להכיל אלפי מקומות קבורה.

והרב שייקה קרליץ המשב"ק המיתולוגי של ר' ניסים זצ"ל נצפה בסופר 'שפע ברכת השם', לצידו נצפה איש קרעסטיר שאולי בן אפרים.

 

והעסקן הצעיר יעקב בן שלמה, נכנס השבוע להתברך אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונראה בתמונה שהוא מתברך בחביבות יתירה. 

וקצת למעבר לים: כמידי שבוע לייבל'ה לא זונח את החבר'ה בברוקלין ובחנות סאטמאר פלייש בבורו פארק ראה לייבל'ה את מלך הקומזיצים דובי מייזלס טועם חתיכת פלייש במוצאי הצום. 

מבורו פארק למנהטן. לייבל'ה ראה מפגש מעניין של היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך עם יו"ר אגודת ישראל באמריקה ר' שלמה ורדיגר שנעמדו לתפילת ערבית במהלך ארוחת הערב במסעדה. רק באמריקה.

לייבלה ראה את מאסטרו יואלי דיקמן, שהגיע בפעם הראשונה לציונו של הרבי מליובאוויטש לאחר ההצלחה הגדולה אמש בקונצרט האסק בארה"ב.

גם אמרגנו עויזר דרוק לא פספס תפילה בציון, ונשא תפילה חרישית שיצליח לגבות את כל תשלומי סיומי הש"ס.

ומי שיצא מארה"ב לסלובקיה הוא ראש הקהל של סקווירא ר' שלום בער פישל, האיש הכל יכול בחסידות, שנצפה יוצא מפתח המלון כשהוא חגיגי מתמיד יחד עם המזוודות בדרך לעוד יעד. 

לייבל'ה יודע לספר כי במהלך שהותו במקום יחד עם הרבי, הוצרך הרבי לרופא וד"ר שוורץ הוזעק מוינה לטפל ברבי. אחד החסידים שרצה להגיד ללייבל'ה כי מדובר ב'שושנה' אמר שהיה לרבי פרח ברגל.

ובמסגרת מסיימי הש"ס נכנס לייבל'ה לבית המדרש של ראדושיץ באירמונט שליד מונסי שם ראה את מוזיקאים מתעניינים בלימוד הדף, תחילה ראה את הבעל מנגן שלומי דסקל ששר בסיום הש"ס הענק מרפרף בגמרא.

לעומתו הזמר הערשי וינברגר שהיה כוכב סיום הש"ס בביתר, ישר נכנס לעניינים ושקע בלימוד בגמרא מתיבתא של 'עוז והדר', שאין לומד דף היומי שלא נעזר בגמרא זו. 

ואפרופו וינברגר, השבוע שמחה גדולה במשפחה, הגיס לבית פריד, אח של ארל'ה מהארץ, חיתן בבורו פארק. כל משפחות פריד ווינברגר המריאו לחתונה הגדולה ולייבל'ה עם מקבץ תמונות מהשמחה, שתיעד ידידינו אברומי ברגר.  

בחתונת סאטמר הגדולה שנערכה השבוע בבורו פארק, ראה לייבל'ה את הנגיד ר' יידל ליבוביץ שבמקרה נמנה על חסידי אהרוינים מהפלג השני בסאטמר ואף משמש בעל אכסניה של הרבי מהר"א. למרות הכל הוא התקבל בכבוד גדול.

בלחיים לרגל ההילולא של אמו של הנגיד ר' יידל מנדל, ראה לייבל'ה את הרבי מטרבישאן, אחד מארבעת אדמו"רי קרעטשניף קרית גת, שהוכתרו לאחר פטירת אביהם.

הרבי הגיע לארה"ב, שתה לחיים, ובירך אף את הנגיד אברומי זופניק הצעיר, יד ימינו של הנגיד מנדל.

ועוד יעד בעולם, השבוע והפעם ליז'ענסק לייבל'ה הגיע לשבת גיבוש עם הקהילה של הדיין ר' יעקב כהן מרחוב ירמיהו בירושלים לרגל סיום הש"ס, על הדרך בקבלה ראה את היועץ אברמי קרויזר שלאחרונה פחות שמענו ממנו. הוא היה אורחו של הרב כהן הדיין. 

גם הרב שמעון לוי משיח סוד נצפה במקום, ולייבל'ה שפספס את ההבדלה של הרב כהן, הצליח לשמוע הבדלה מאיש שכל כולו חסד ואמת. 

אפרופו ליז'ענסק, בדרך לדינוב ראה לייבל'ה את הרב הגאון הרב שלמה שוורץ רבה של קטמון ומגיד שיעור מפורסם שנחבא אל הכלים, מי ששוחח בלימוד עם הרב על הדף היומי היה דודי הומינר משמש רכבים שלא מפסיד את ההילולא בדינוב. 

 

לייבל'ה נסע השבוע לברדיטשוב לשפוך שיח לפני בוראו, שם ראה את העסקן הרפואי שימי גשייד מ'רחשי לב' כשהוא שר ומזמר יחד עם הקומזיצער ארי היל, במסע שארגן ארגון 'רחשי לב' לאבות לילדים חולי סרטן. היה מרגש, ואפילו לייבל'ה הזיל דמעה.

ואי אפשר היה לפספס השבוע את ההילולא הגדולה בדינוב שבפולין, ששברה השנה שיא חדש עם מעל אלף משתתפים בניצוחו של הרב פיני פאמפ. שגריר לייבלה בפולין קלט בעדשתו את מתס קורמן הרמ"ט של דינוב מנצח על המלאכה באמצעות מכשיר הקשר.

השגריר יצא לשאוף אוויר צח ומצא את מתס משוחח עם דובר 'העדה החרדית' לשעבר שמיל חיים פפנהיים, שנושא כיום בתואר 'הרב' של קהילת קמניץ במדינת סקסוניה בגרמניה. השניים התייחסו בכבוד ונעמדו לסלפי.

ועוד בדינוב. שגריר לייבלה שב פנימה ומצא את יענקל'ה המיתולוגי, מערבב משהו או מישהו במחבת הענקית במטבחי דינוב הכשרים למהדרין כמובן.

ומי שמכיר את מסעדת 'שטיסל' המפורסמת מרחוב הרב שך בבני ברק, שם לייבל'ה החל את דרכו הנייעסנית בישיבות שלא מן המנין, עם כל כוכבי התקשורת החרדית שאהבו לאכול במקום. 

בשבוע האחרון הם חגגו את פתיחת המסעדה החדשה בכניסה לבני ברק, לייבל'ה ראה את התמונות ונזכר בנוסטלגיה שראה את האיש ושטיסל יוסי יעקובוביץ שעל ימי הסמסים שיצאו משם אפשר להוציא ספר.

גם את יעקב רייניץ מהמודיע שהיה עוד בבקהילה כשלייבל'ה היה מגיע מהישיבה בתור בחור לשמוע את הנייעס, הוא ראה גם מגיע למקום לחגוג את הפתיחה.

אורח מפתיע ובלתי שגרתי שלא מגיע למעמדים שכאלו, היה הרב אלימלך פירר יו"ר עזרא למרפא שכנראה אוהב את שטיסל ואת האוכל שם בצורה מיוחדת. 

והשבוע הגיע לייבל'ה לחתונה הגדולה של בנו של העסקן הברסלבאי איש 'שלומי אמונים' דוקי גרינוולד, שהשיא את בנו ביום שני ב'ארמונות חן' בעיר התורה והחסידות. בשמחה השתתפו חכי"ם, ראשי ערים ועשרות מהפעילים הבולטים של אגודת ישראל.

ומי שהגיע השבוע לאנטוורפן היה יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא שקפץ לביקור בזק יחד עם מזכ"ל 'דגל ירושלים' חיים ויכלדר. מרגלי כובד לגשת כשליח ציבור במנין של האדמו"ר מפשווערסק ולאחר מכן אף הרבי שוחח עמו ארוכות. 

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה הפתעה גדולה: לייבל פרוש האגדי, שביום יום מנייעס עם כולם בחב"ד, הגיע במיוחד לחתונה ונצפה עם העסקן יענקי ברגר. 

בפתח האולם ראה את זייברט, דייטש ומשה פרוש הבן, כשהם סוגרים את הרשמים מסיום הש"ס הגדול שנערך ב'ארנה'. 

ועל הדרך ראה עוד שניים: מאיר רובינשטיין ורל"שו יהודה דייטש. 

מזל טוב לבחיר עולם הישיבות, נאמנו של הגרש"ב סרוצקין בביתם של גדולי ישראל, הבחור החשוב אלחנן שרבאני, לרגל בואו בברית הארוסין עם בת גילו למשפחת אהרוני. לייבל'ה משגר ברכת מזל טוב גם לאביו ראש ישיבת אוצרות התורה הגאון רבי יעקב שרבאני וסבו הגאון רבי צבי פדידה ראש מוסדות אור גאון בבני ברק, וכמובן לאחיו, העסקן הרפואי ראובן שרבאני מ'רחשי לב'.

מזל טוב להרה"ח מאיר לוסטיג משב"ק האדמו"ר משומרי אמונים לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה. בת לחתנו הרה"צ רבי פנחס גלצהיילר שרבבות סועדים על שולחנו כמידי שבת והקידוש השבת יהיה מפנק מתמיד. 

מזל טוב להויז בחור של הרבי מרחמסטריווקא, הבחור החושב בנימין בראון מחשובי תלמידי ישיבת אורייתא, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

מזל טוב לפרשן הפוליטי ולמגיש תוכניות החדשות ברדיו "קול ברמה" נועם זיגמן לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

מזל טוב לנפתלי שטיצר מעסקני ברסלב ירושלים לרגל נישואי בנו בשעה טובה.

מזל טוב לאיש והאגדה מפעילי התנזים לשעבר של השר דרעי הרב יהודה אזרד לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

מזל טוב לאיש השיווק של עיתון 'המבשר' שלמה פדר, לרגל נישואי בנו בשעה טובה.

מזל טוב לר' מרדכי גרליץ משב"ק אדמו"רי בית נדבורנה, לרגל נישואי בנו לוי יצחק סמנכ"ל חברת הפקות 'אפקט', החתונה תתקיים ביום ראשון הקרוב באולמי גולדן סקיי בעיר ביתר.

לייבל'ה רכילות חרדית השתלת שיער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד