י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

חיסול סולימאני: איבד את רגליו באפגניסטן והביך את חברי הקונגרס • צפו

במהלך דיון בנוגע לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בקונגרס האמריקאי, חבר הקונגרס בריאן מאסט, שאיבד את שתי רגליו באפגניסטן, כעס על אלו הסבורים כי לא היה צריך לבצע את החיסול וזרק לחלל האוויר שאלה שהותירה את כולם בשקט גמור • צפו

חיסול סולימאני: איבד את רגליו באפגניסטן והביך את חברי הקונגרס • צפו
בריאן מאסט בקונגרס צילום: צילום מסך

בריאן מאסט, חבר הקונגרס האמריקאי, הביך את חברי הוועדה שדנו בהצדקת חיסולו של הארכי טרוריסט קאסם סולימאני בידי צבא ארצות הברית. מאסט ביקש מחברי הקונגרס שיציגו בפניו את שמותיהם של החיילים אמריקאים שנפלו במהלך המלחמה בטרור, אשר מותם לא הצדיק את חיסולו של סולימאני.

מאסט, המתין כשסביבו שרר שקט של מבוכה, לאחר שזרק לחלל האוויר שאלה במהלך דיון בקונגרס ביום שלישי האחרון: אילו מהנופלים האמריקאים אינם מצדיקים את חיסול סולימאני בתחילת החודש?

השימוע נערך לרגל דיון במדיניות החוץ של ארה"ב ביחס לאירן, בעקבות חיסולו של סולימאני וההתקפות חוזרות ונשנות של המיליציות הנתמכות על ידי איראן על כוחות הקואליציה האמריקאית בעיראק.

מאסט, ששירת בצבא ואיבד את שתי רגליו בעת שירותו באפגניסטן, ניצל את ההזדמנות לדון באיום שהציב סולימאני והתלונן על אלה שלא הסכימו עם ההחלטה להוציא את המבצע לפועל.

"אני מסתכל על סולימני כטרוריסט עם קן של מכונת יריה, הוא לחם נגד ארה"ב הרבה שנים בחזיתות שונות," אמר מאסט, "אתם רוצים לשאול האם הוא היה פצצה מתקתקת? ובכן, רק בגלל שקן המקלע הזה לקח הפסקה קטנה כדי לטעון מחדש את המקלע, זה לא אומר שזה לא איום מיידי, הוא עמד מאחורי הירי לעבר השגרירות שלנו."

לאחר מכן ביקש מאסט מחברי הוועדה הנוכחים, לקרוא שם של חייל אחד שמותו במהלך המלחמה בטרור לא הצדיק את חיסולו של סולימאני בתגובה. הוא גם אמר שהוא מוכן לתת את דקות הדיבור שלו את זמנו לחבר אחר בוועדה, אם הם רוצים לענות במקומו.

"יש לי שתי דקות ו -30 שניות", המשיך חבר הקונגרס הרפובליקאי מפלורידה. "אני אשמח לשבת כאן ולחכות, אני מחכה שמישהו ייתן לי שם על קיר הנופלים שלא מצדיק את הריגתו של סולימאני".

לאחר כ -15 שניות, יו"ר ועדת חוץ של בית המשפט, אליוט אנג'ל, אמר, כי מאסט יכול להמשיך לדבר, אך הוא נותר איתן בשתיקתו.

"אני ממשיך אדוני היו"ר" הוא ענה, "נשארו לי שתי דקות. אני אשב כאן ואמתין למישהו שיספק לי שם על הקיר שלא מצדיק את הריגתו של סולימאני."

לאחר עשר שניות נוספות של שתיקה, יו"ר הוועדה אמר שמאסט הציג את דבריו וניסה לעבור לחבר אחר, מאסט אמר כי לא השתמש ביתרת זמנו וזכותו להמשיך להמתין, ואילו היו"ר האשים אותו בשיבוש ההליכים. בסופו של דבר כולם המשיכו לשבת בחדר בשקט את שארית זמנו של מאסט.

קונגרס חברי קונגרס ארצות הברית קאסם סולימאני אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד