י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בנט גונז את החלום

בנט גונז את החלום • הסוף לימין החדש: "החיבור - לא בלוק טכני"

אחרי שסגר עם סמוטריץ' ופרץ על איחוד בציונות הדתית, השר נפתלי בנט גונז את הסטארט אפ שלו בדמות מפלגה חילונית ליברלית - הימין החדש שאיתה חשב להתקרב אל כיסא ראש הממשלה, והוא מודיע כי החיבור של 'ימינה' אינו בלוק טכני אלא כזה שיישאר גם לאחר הבחירות

בנט גונז את החלום • הסוף לימין החדש: "החיבור - לא בלוק טכני"
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למעלה משנה אחרי שעזב את הבית היהודי והקים את הימין החדש כדי להתחמק מעסקני ורבני הציונות הדתית, יו"ר הימין החדש או בשמה החדש יו"ר ימינה נפתלי בנט, מודיע היום סופית כי הוא גונז את חלום הקמת מפלגת ימין - חילונית ונשאר בציונות הדתית.

בהתייחסו להסכם שנחתם אמש, דקות קודם סגירת הרשימות, ובו סגר על ריצה משותפת עם האיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ' והבית היהודי שר השר רפי פרץ תחת השם 'ימינה', מודיע בנט כי הוא יישאר בראשות המפלגה כחיבור רשמי גם לאחר הבחירות.

השר נפתלי בנט כתב הבוקר (חמישי), "לא בלוק טכני. סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות. ‏ימינה". בנט מציג את רשימתו כתנועה שמחברת את כל הימין האידאולוגי וכל גווני הציונות הדתית "דתיים, חילונים, מסורתיים, חרדלים, ליברלים - כולנו בעד שלמות ארץ ישראל ועם ישראל, ומסורת ישראל. חירות האדם", ציין שר הבטחון.

בנט, שהחל את דרכו הפוליטית בבית היהודי, הביא את המפלגה להישג של 12 מנדטים, אך התרסק בבחירות שלאחר מכן וקיבל שמונה מנדטים בלבד, מה שהביא לכך שהוא ואיילת שקד עזבו את הבית היהודי והקימו את הימין החדש ערב הבחירות לכנסת ה- 21, שם ראו את עתידם.

מפלגת הימין החדש בראשותו נכשלה ולא חצתה את אחוז החסימה, אך למזלם של בנט ושקד הם קיבלו מהר מאוד מתנה - בחירות נוספות בתוך חצי שנה. אז חברו השניים לבית היהודי כבלוק טכני ומיהרו להתפרק כשעה לאחר פרסום תוצאות הבחירות.

כעת, משמעות הדברים היא, שבנט הבין כי מקומו הטבעי בציונות הדתית, והחלום שהיה אמור להביאו אולי לכסא ראשות הממשלה נגנז לעת עתה.

נפתלי בנט מפלגת ימינה מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד