י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאשימים את בנט

המאבק מחריף: רבש"צים החזירו את רכבי הביטחון

מאבק רכזי הביטחון הישוביים עולה מדרגה • מהבוקר (חמישי) אין פעילות ברכבי הביטחון שניתנו על ידי משרד הביטחון • האשמה לדבריהם היא על משרד הביטחון ושר הביטחון בנט

המאבק מחריף: רבש"צים החזירו את רכבי הביטחון
רכב של רשב"צ עם הכיתוב "מושבת" צילום: המצלם

מאבק רכזי הביטחון הישוביים עולה מדרגה. מהבוקר (חמישי) אין פעילות ברכבי הביטחון שניתנו על ידי משרד הביטחון. מאות הרבש"צים ברחבי הארץ החזירו הבוקר בלית ברירה את הרכבים בהם פעלו לשמירת הביטחון בהתיישבות, בגבולות עזה, ירדן, לבנון ובשאר חלקי הארץ.

בהודעה מטעמם נכתב כי "הרבש"צים לא יכולים לבצע את תפקידם כאשר משרד הביטחון ממשיך את התעלמותו המופגנת אליהם ולא מוכן ולו לשבת ולדבר איתם. רכזי הביטחון מתנצלים בפני התושבים אך משרד הביטחון יודע כבר זמן רב על מצוקת הרבש"צים ומתעלם. על כן כל האשמה היא על משרד הביטחון והעומד בראשו נפתלי בנט".

בשבוע הבא, כך מסרו, יחזירו כלל הרבש"צים את נשקיהם האישיים ולאחר מכן יצאו להשבתה כוללת עד למענה לבקשותיהם המינימליות.

בדוברות משרד הביטחון הגיבו לנושא, כי "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, הייתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית אמר כי "בבוז צורם, משרד הביטחון הביא את ציבור הרבש"צים לשפל חסר תקדים בתולדות המדינה. עדיין לא מאוחר, ניתן וחייב לעצור את הכאוס הזה אשר לו השפעה ישירה על מיליון אזרחים בישובי המגן של מדינת ישראל".

הוסיף לכך איתי הופמן, סגן יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי, כי "משרד הביטחון והעומד בראשו, נפתלי בנט, מפקירים את בטחון ההתיישבות ואת הרבש"צים. היום החרפנו את הצעדים הארגוניים והשבתנו את רכבי הביטחון, לצערי, החל מהיום בטחון היישובים עובר למשרד הביטחון ונפתלי בנט באופן ישיר. מתנצל בפני 1,000,000 תושבי היישובים המאויימים במדינת ישראל, אך במצב הנוכחי, נוכח האיומים בגבולות ובאיו"ש, אין ביכולתנו לתת מענה מבצעי".

רבש"צים משרד הביטחון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד