ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נחשף: ספר של המהר"ל מפראג ובו תיקונים בכתב ידו

מהדורה ראשונה של הספר גבורות ה' נחשפה לקראת מכירה פומבית, היא כוללת תיקונים בכתב ידו של המהר"ל, שלא היו מוכרים עד כה, כך מפרסם חנן גרינווד ב"ישראל היום"

נחשף: ספר של המהר"ל מפראג ובו תיקונים בכתב ידו
מתוך המסמך העתיק צילום: בית המכירות צ'ולמנס

מאות שנים לאחר שהמהר"ל מפראג כתב את הספר "גבורות ה'", נחשפה גרסה לא מוכרת של הספר, שכוללת הוספות ותיקונים בכתב ידו. המהר"ל היה בקיא בתלמוד וקבלה, ותורתו השפיעה על כל תנועות היהדות של אותה התקופה.

הוא כתב מספר ספרים שעסקו בין היתר בשבת ובחגים השונים. הספר גבורות ה' עוסק בחג הפסח, על יציאת מצרים והניסים, כשהגרסה המדוברת, שמוצעת למכירה פומבית בבית המכירות צ'ולמנס בירושלים, הינה מהדורה ראשונה שהודפסה עוד בחייו של המהר"ל, עם הוספות ותיקונים בכתב ידו.

בבית המכירות מציינים כי בין דפי הספר ישנם מספר תיקונים והגהות, שהושוו על ידי מומחה לכתב יד רבניים, לבין כתב ידו של המהר"ל, וזוהו בוודאות. חלק מהתיקונים, הם מוסיפים, משנים באופן דרמטי את מה שנכתב בתחילה.

המהדורה השנייה של הספר הודפסה כ-200 שנה לאחר הראשונה. "התיקונים המופיעים לפנינו, שכתב המהר"ל בכתב יד קודשו, לא היו בפני המדפיסים ההם ולכן לא תוקנו". לכן, לא רק שמדובר במהדורה נדירה, ייתכן כי היא תוביל להוצאת הספר במהדורה מתוקנת, 500 שנה לאחר פטירתו של הרב.

המהר"ל מפראג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד