י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פסיקה תמוהה

תקף 9 ילדות ונערות בבני ברק ושוחרר לביתו

תושב בני ברק כבן 65 נעצר לפני כחודש וחצי לאחר תקיפה חמורה של תשע נשים ונערות חרדיות ברחובות בני ברק • אולם, הנאשם שוחרר לביתו בתנאים מגבילים עד תום ההליכים • הדחפים שלו "בלתי מרוסנים, ומכך מסוכנותו ברורה, מוחשית וגבוהה"

תקף 9 ילדות ונערות בבני ברק ושוחרר לביתו
תלמידות בית ספר צילום: pixabay

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: לפני כחודש וחצי, נעצר תושב בני ברק בן 65 על ידי משטרת מרחב דן, תוך שבועיים הוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, המגולל תרחיש נוראי, לפיו פגע שוב ושוב בנשים ונערות ברחבי העיר בני ברק.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לחומרי הראיות צורפו עימותים שנערכו לו עם מתלוננות, במהלכם הקניט אותן; עדויות של עוברי אורח שעקבו אחריו; תיעוד מצלמת אבטחה בו הוא נראה עוקב אחר ילדות; ובעיקר הודאת הנאשם במעשים החמורים שביצע.

"מעשיו של המשיב מלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו לציבור הקטינות והבגירות" כתב עו"ד אורן חיים, עוזר בפרקליטות מחוז תל אביב. "מדובר במי שבחר בקרבנות אקראיות", ולא נרתע מלבצע את המעשים "באור יום, בטבורה של עיר, ברחוב הומה אדם. מעשיו אלו מלמדים כי המשיב הינו חסר עכבות" נכתב, והדחפים שלו "בלתי מרוסנים, ומכך מסוכנותו ברורה, מוחשית וגבוהה".

לפני שבוע נעתר בית המשפט השלום בתל אביב לבקשת פרקליטו - בניגוד לחוות הדעת של הפרקליטות - ותושב בני ברק נגדו הוגשו כתבי אישום הכוללים תשעה מקרים שונים של תקיפות נשים, נערות וילדות בבני ברק, שוחררו לביתו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

התנאים המגבילים בהם שוחרר ביום רביעי שעבר (08/01/2020), כוללים מעצר בית באיזוק אלקטרוני - עד תום ההליכים, הפקדה כספית, עיכוב יציאה מהארץ. בנוסף נאסר עליו לשהות עם קטינים ונאסר עליו לעשות שימוש במכשירים עם אלקטרוניים. 

עו"ד וינרוט הגיב ל'בחדרי' על שחרורו, ואמר כי בית המשפט נוכח לדעת כי מדובר במצב נדיר וייחודי, מבחינת מצבו של הנאשם. על בסיס זה הגיע לאיזון שמצד אחד יאיין את הסיכון ומצד שני לא ידרדר את מצבו עם שהותו במעצר, כפי שחזו גורמי שירות המבחן. 

כתב האישום שהוגש נגדו מגולל את מסכת העבירות שביצע: במקרה הראשון, בתאריך ג' חשוון תש"פ (1 בנובמבר 2019) צעדה נערה בת 16 לסמינר ברחוב בן יעקב בבני ברק. הנאשם שחלף לידה, תקף אותה בפתאומיות. כחודש לאחר מכן בראש חודש כסלו (29 בנובמבר 2019), במקרה השני, בסמוך לשעה 8:00 בבוקר צעדו מספר ילדות בגיל 11, ברחוב שלמה המלך בבני ברק. גם במקרה זה, פגע באחת הילדות.

המקרה השלישי אירע זמן קצר לאחר מכן, כאשר הנאשם צעד ברחוב כהנמן בבני ברק, ניגש לעבר אישה ברחוב ופגע בה. עוד באותו היום במקרה הרביעי, המשיך לעבר איזור רחוב עזרא, שם פגע באשה נוספת שחלפה על פניו ברחוב. אולם זה לא הספיק לו - במקרה החמישי הוא התקדם לעבר קרן הרחובות כהנמן ועזרא, שם ניגש לעבר ילדה בת 10 ופגע גם בה. 

חמש התקיפות האמורות, מצטרפים לארבע תקיפות נוספות בגינם הוגשו נגדו במהלך השנה החולפת כתבי אישום, שפי שפורסם ב'בחדרי' חרדים'. במקרה השישי היה זה בח' שבט (ינואר 2019) בשעות הבוקר המאוחרות, אז החשוד עמד מול שתי נשים ברחוב כהנמן בבני ברק ופגע באחת מהן. המקרה השביעי קרה ממש בסמוך לראשון, כאשר חלף ליד אשה נוספת באותו הרחוב, פגע גם בה.

במקרה השמיני, בי"ט אדר תשע"ח (מרץ 2018), צעד ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, חסם את דרכה של אשה, תקף אותה ונכנס לבניין מגורים. היא הזמינה את המשטרה וכאשר שוטר הגיע למקום, הנאשם נכנס לרכבו והחל לנסוע. שוטרים ביקשו ממנו להזדהות והוא בתגובה החל לברוח בנסיעה פראית. רק כאשר נתקל בפקק תנועה, הוצא מהרכב על ידי שוטרים ונעצר. אז הוא תקף את השוטרים, ירק עליהם, דחף אותם, הכה את אחד השוטרים באגרוף ואף נשך את אצבעו.

במקרה התשיעי, כך על פי כתב האישום, בערב ט"ו באב תשע"ז (אוגוסט 2017), הנאשם היה בקניון איילון בשעות אחר הצהרים, ניגש לילדה בת 13 ופגע בה. שוטרת שלא הייתה במשמרת הבחינה בכך, ניגשה לנאשם והזדהתה בפניו וביקשה את פרטיו, אך תקף אותה ונמלט.

השוטרת ביקשה את עזרת עוברים ושבים, אכן אחד מהם תפס את הנאשם, תוך כדי שנכנס לרכבו והניע את המנוע. בתוך כך כבר הגיע תגבור שעצר את הנאשם. כשנאזק, צעק לשוטרת "שאלוקים יתנקם בך, שיקרו לך דברים רעים ונוראיים".

באחד מדיוני המעצר בעניינו, אמר פרקליטו עו"ד יחיאל וינרוט, כי הפסיכולוג המלווה את הנאשם תיאר אותו כ'נעבעך', שבאחד המקרים אף ביקש רשות מאשה לפני שפגע בה. "לא באתי להקל בעונשו" אמר, "כשהוא נמצא בבית ואשתו אומרת לו שב - הוא לא זז", והמליץ לשחררו עם איסור לצאת מהבית ללא ליווי.

מעשים מגונים וביערת הרע מקרבך נערת סמינר מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד