י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מיליוני אירו

אזרח ישראלי הוסגר מישראל לגרמניה באשמת עבירות הונאה

היום (חמישי), הוסגר מישראל לגרמניה, ג'רמי טוויל, אזרח ישראל וצרפת, לאחר שממשלת גרמניה ביקשה את הסגרתו כדי שיעמוד לדין באשמת ביצוע עבירות הונאה חמורות

אזרח ישראלי הוסגר מישראל לגרמניה באשמת עבירות הונאה
אילוסטרציה צילום: unsplash

היום (חמישי), הוסגר מישראל לגרמניה, ג'רמי טוויל, אזרח ישראל וצרפת, לאחר שממשלת גרמניה ביקשה את הסגרתו כדי שיעמוד לדין באשמת ביצוע עבירות הונאה חמורות, אותן ביצע יחד עם אחרים, ביניהם האזרח הצרפתי כריסטוף קוהרן, אשר הוסגר זה מכבר לגרמניה.

במהלך 2017 ביצע טוויל, יחד עם קוהרן, שורה ארוכה של מעשי מרמה שכוונו נגד חברות גרמניות ובמסגרתם קיבל טוויל במרמה סך של 4 מיליון אירו וניסה לקבל עוד סכום של 3.2 מיליון אירו. על פי הראיות, השניים התקשרו מישראל לאנשי כספים של חברות גרמניות, התחזו לבעל תפקיד בכיר בחברה והורו להם להעביר בדחיפות סכומי כסף בשווי מיליוני אירו לחשבונות בנק במזרח אסיה, בטענה שההעברה נחוצה לשם ביצוע עסקאות סודיות. בעקבות השיחות הועברו כספים במרמה, כאמור.

במסגרת חקירת התיק, התקיים שיתוף פעולה בין משטרות גרמניה וישראל, אשר הביא לבסוף למעצרו של טוויל ושותפו קוהרן בישראל- מעצר שבוצע בזמן שבו השניים ניסו לבצע מעשה מרמה טלפוני נוסף. ברשותם של השניים נמצאו מסמכים מפלילים, שבחלקם תועדו העברות הכספים.

ביולי 2018 הורתה שרת המשפטים דאז, איילת שקד, בהתאם לסמכותה לפי חוק ההסגרה, על הגשת עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה עתירה בה התבקש בית המשפט להכריז על טוויל בר הסגרה לגרמניה. במרץ 2019 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה ובדצמבר 2019 דחה בית המשפט העליון את הערעור על החלטה זו. בהמשך, חתם שר המשפטים על צו ההסגרה, והיום, כאמור, הוסגר טוויל לגרמניה.

תיק ההסגרה טופל ע"י עו"ד תם כהן מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל וחולית אינטרפול.

הסגרה גרמניה הונאה של מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד