י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשמל טוב – הכל טוב

הסתיים בהצלחה מבצע שחרור של החשמלן המנומר • צפו

הסתיים בהצלחה מבצע שחרור של החשמלן המנומרשהגיע לפארק המצפה התת ימי באילת לפני כחודש - כשהוא פצוע ונמצא בסכנת חיים

הסתיים בהצלחה מבצע שחרור של החשמלן המנומר • צפו
החשמלן המנומר שניצל צילום: מתוך הסרטון

הסתיים בהצלחה מבצע שחרור של החשמלן המנומר (Torpedo panthera) שהגיע לפארק המצפה התת ימי באילת לפני כחודש, כאשר הוא פצוע ונמצא בסכנת חיים, הועבר על ידי פקח רשות הטבע והגנים וטופל על ידי הצוות המקצועי של המצפה.

אביב לוי, המנהל המדעי של פארק המצפה התת ימי מספר: "החשמלן המנומר הוא דג בטאי ממשפחת החשמלניים, סוג של חתול ים, המגיע עד לאורך של 80 ס"מ. הוא משתמש בחשמל להמם את טרפו בעזרת מכת חשמל, וגם נעזר בו כדי להתגונן מפני טורפים. הוא הגיע אלינו, כשכולו חבוט, נפוח וללא יכולת לשקוע. מאחר ואזור מחייתו הוא קרקע חולית, בה מתחפר כדי להסוות את עצמו בצורה מושלמת, הוא היה בסכנת חיים של ממש. הוא עבר במצפה מגוון רחב של טיפולים, עד להחלמתו המלאה, והיום חזר הביתה".

השחרור בוצע באמצעות צוות הצוללים של המצפה ובנוכחות פקח רשות הטבע והגנים, עומרי עומסי, שאסף את החשמלנית שזוהתה על ידי שוטרת מצוות השיטור הימי באילת בים. עומרי עומסי ״ראיתי שמצבה של החשמלנית קשה וזה לאחר מקרה רביעי של חשמל שנצפה במצוקה בחודש האחרון. בזכות הקריאה המהירה של צוות השיטור הימי והטיפול המסור של צוות המצפה התת ימי החשמלנית ניצלה והושבה לטבע״.

"כמה דקות אחרי השחרור", מספר לוי, "לא ניתן היה כבר לזהות את החשמלן, שקיבל מאיתנו את השם "סוף", על שם האישה, שמצאה אותו. הוא כבר התחפר במקומו הקבוע מתחת לחול. חשוב לדעת, שהחשמלן, כמו שאר הבטאים, הוא ערך טבע מוגן. ניתן לראות אותו ממים רדודים עד 100 מטר עומק. הוא ניזון מחסרי חוליות, רכיכות ודגים קטנים, ובהזדמנות זאת ולקראת פתיחת עונת הרחצה הבאה, אני מזכיר לכל הנופשים בים את חשיבות שמירת ניקיון החופים ואי זיהום הים, ואם אתם רואים בעל חיים ימי פצוע – אנא צרו עימנו קשר בהקדם".

מצפה חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד