ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
האיחודים בשמאל ובימין היו שווים?

חודש וחצי לבחירות • סקר: החרדים עם 15 מנדטים, ליברמן עם 8

64% לא תומכים בחסינות לרה"מ - לעומת 53% בסקר שהתפרסם בשבוע שעבר • האיחודים במפלגות הקטנות במפה הפוליטית: רשימת השמאל המאוחדת מנצחת במנדט את רשימת הימין המאוחדת • 'עוצמה' גוזלת שני מנדטים מגוש הימין • 'בחדרי חרדים' עם התוצאות המלאות של הסקר

חודש וחצי לבחירות • סקר: החרדים עם 15 מנדטים, ליברמן עם 8
נתניהו דרעי וליצמן בישיבת בלוק ה-55 צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתום שבוע עמוס באירועים ובדרמות פוליטיות, אפשר לצבוע באופן מוחלט את זהות כלל המפלגות שיתמודדו על מקום בכנסת ה־22. בראשית השבוע היו אלה מפלגות השמאל שהתאחדו לרשימה אחת: העבודה־גשר־מרצ, ובסופו, רגע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, נרשם איחוד בימין תחת השם 'ימינה'. כיצד התמונה העדכנית משפיעה על מפת המנדטים? ובכן, על פי סקר רדיו 103fm, גם השבוע - אין כל שינוי שמייצר הכרעה בבחירות שיתקיימו בעוד כחודש וחצי.

על פי הסקר, שקיים מכון 'מאגר מוחות' בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, המפלגה המאוחדת בשמאל זוכה ל־10 מנדטים, וזו שבימין ל־9. איתמר בן גביר, שנותר מחוץ לרשימת ימינה, זוכה לכאחוז מקולות הנשאלים, השווה ערך לכ־2 מנדטים - כמובן מתחת לאחוז החסימה.

במפת הגושים, גוש המרכז־שמאל, יחד עם הרשימה הערבית המשותפת, מגיע ל־58 מושבים, בעוד הימין רושם 54 בלבד. מפלגתו של אביגדור ליברמן - 'ישראל ביתנו' עדיין עם יכולת להטות את הכף לכל אחד מהצדדים, עם 8 מנדטים.

עוד תוצאות בסקר: כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, אחריה הליכוד עם 30, הרשימה המשותפת עם 14, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

באשר לשאלת בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסתמנת מגמת התחזקות בקרב אלה המתנגדים למהלך שימנע את הליכתו של נתניהו למשפט. 64 אחוזים מהנשאלים הביעו התנגדות לבקשת החסינות, זאת לעומת 53 אחוזים מהנשאלים בסקרים דומים שפורסמו בשבוע שעבר, אף הם על ידי מכון 'מאגר מוחות'.

הסקר נערך אתמול (חמישי) באמצעות פאנל אינטרנטי בקרב 628 נשאלים בגילי 18 ומעלה. גודל הטעות הסטטיסטית עומד על 4.4 אחוזים ברמת ביטחון של 95 אחוזים.

התוצאות המלאות, הניתוחים והפרשנויות, היום בשעה 09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm.

 

סקר מנדטים סקר בחירות רדיו 103 FM מאגר מוחות בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד