ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זו לא דרכי ובניגוד לאופיי"

סגן השר מש"ס מוותר על השדרוג לשר

17 ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התפטר ממשרדי הממשלה בהם החזיק - רווחה, חקלאות ותפוצות ועדיין אין להם ממלא מקום • בינתיים סגן השר איציק כהן מוותר על השדרוג לתיק השיכון כדי לא לפגוע בשרה שתאלץ להתפטר בגללו

סגן השר מש"ס מוותר על השדרוג לשר
יצחק כהן מש"ס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן שר האוצר, ח"כ איציק כהן מש"ס, הודיע הבוקר (שישי) ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי הוא מוותר על מינויו לתפקיד שר השיכון והבינוי, משום שמינויו יחייב את פיטורי שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון. אם השרה שאשא ביטון היתה מועברת מתפקידה, היא לא היתה יכולה להתמנות לתפקיד שרה במשרד אחר, בשל ממשלת המעבר. סגן השר כהן יישאר כאמור בתפקידו במשרד האוצר.

כהן מסביר: "לא רציתי שמינויי יהיה על חשבון פיטוריה של השרה שאשא ביטון. זו לא דרכי ובניגוד לאופיי. אני מעדיף להמשיך במשרד האוצר ולקדם יוזמות ופעולות למען כלל הציבור בישראל".

בנוסף, הוחלט היום כי ח"כ משולם נהרי, המשמש כסגן שר הפנים, ימונה לסגן שר העבודה והרווחה עם סמכויות נרחבות, בדגש על טיפול באוכלוסיות מוחלשות.

יצוין כי חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד', שקיבל הודעה מראש הממשלה על מינויו לשר החקלאות הודיע כבר בשבוע שעבר כי הוא מוותר על התפקיד, לאור הביקורת מצד בג"צ. 

כעת נותר לראות מה יעלה בגורל מינויה של ח"כ ציפי חוטובלי מ'הליכוד' המשמשת כיום כסגנית שר החוץ ושודרגה לתפקיד שרת התפוצות, אלא שמינוי זה עדיין לא יצא אל הפועל.

המצב הנוכחי הינו סבוך ולא ברור. שכן מעולם לא נקלעה הפוליטיקה לסיטואציה כזאת. בנימין נתניהו התפטר לפני 17 ימים מתפקידי השרים בהם החזיק. את הבריאות העביר לליצמן, את הרווחה העביר לח"כ יפעת שאשא-ביטון שאמורה היתה להעביר את תיק השיכון לידי ש"ס, שכאמור ויתרה עליו. תיק החקלאות הועבר לח"כ דוד ביטן, שגם כן ויתר על המינוי וחוטובלי שעדיין לא השמיעה את דברה בנושא.

כך או כך, לא ברור בשלב זה מי הם השרים בפועל בתפקידים אלה, מאחר וראש הממשלה בנימין נתניהו התפטר מהם, אך לא מונו לו מחליפים.  

איציק כהן שר הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון משולם נהרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד