ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למרות תקיפות צה"ל

חידוש ההסלמה: צרור בלוני טרור משודרגים נחתו ביישובי הדרום

בלוני הטרור חוזרים והפעם בעוצמה חדשה. כ-20 צרורות בלוני תופת נחתו בימים האחרונים בעוטף עזה, כשאליהם מחובר מטען חבלה עוצמתי עד קטלני • לעומת, הרקטות, לא מופעלת התרעה כאשר משוגר צרור שכזה וארגוני הטרור בעזה מנצלים זאת | במשטרה מחדדים: לא להתקרב

חידוש ההסלמה: צרור בלוני טרור משודרגים נחתו ביישובי הדרום
צרור בלוני תבערה צילום: דוברות המשטרה

לאחר תקופת רגיעה, בלוני נפץ שוב מופרחים מעזה לעבר ישובי הדרום, כאשר הפעם הם משודרגים ומסוכנים יותר.

בצהרי שבת אותר בקו החוף של אשדוד חפץ חשוד שחובר אל מספר בלונים. ניידות המשטרה שהוזעקו למקום סגרו את הזירה למניעת סכנה לציבור עד לסיום עבודתו המקצועית של חבלן המשטרה. מעט מאוחר יותר אותר צרור בלונים חשוד בגן שעשועים בעיר שדרות, פקחי השיטור העירוני הזעיקו חבלן משטרה. בשני המקרים, לא היו נפגעים.

ביום חמישי האחרון, צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לשיגור בלוני נפץ, דבר שלא נעשה בעבר. בימים האחרונים שוגרו לעבר עוטף עזה כ-20 בלונים שנחתו בישראל, כאשר רובם היו מחוברים לחומרי נפץ זעירים.

על פי הפרסום של חדשות 'בטחון שדה', מטען הנפץ ששוגר ביום חמישי על גבי זר בלונים מעזה - היה קטלני ועוצמתי: זר הבלונים שאותר במועצה האזורית אשכול, הכיל כדוריות מתכת רבות יחד עם חומר נפץ, על מנת להרחיב את הנזק.

אליאור לוי דיווח ב-ynet מפי ‏מקור בעזה המקורב לחמאס, כי הבלונים שמשוגרים בימים האחרונים, לא דומים לאלו ששוגרו לפני חודשים. "אלה בלונים שעברו שדרוג על רקע הניסיון הקודם שנצבר בהפרחתם לישראל. היתרון בהם הוא שהם גורמים לחוסר שקט בישראל מבלי שיופעלו אזעקות". המקורב לחמאס הוסיף כי "עזה לא תישאר חבוקת ידיים נוכח השינויים באזור".

במשטרה שבים ופונים לציבור - בכל מקרה בו מבחינים בחפץ חשוד יש לדווח על כך במידי למשטרת ישראל בטלפון 100, לא לגעת בחפץ ולהרחיק סקרנים עד הגעת המשטרה.

בתוך כך, הבלוגר אבו עלי אקספרס דיווח, כי פלסטיני נהרג ואחר נפצע קשה בשני פיצוצים במזרח העיר רפיח. מחלקת הנדסת חומרי נפץ של חמאס מאשימה כי הפיצוצים נגרמו מנפלים של צה"ל שהיו במקום. ע"פ הדיווח נמצאו במקום חלקים מהמטען שהתפוצץ עם כיתוב בעברית עליהם.

הסלמה בדרום בלוני תבערה טרור הבלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד