י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברשימה המשותפת מאיימים

תמיכה מקיר לקיר: לפסול את הח"כית הערבייה. כולל 'כחול לבן'

לאחר הגשת הרשימות לכנסת ה-23, מגיעות ניסיונות הפסילה של ח"כים ורשימות | בליכוד מתכוונים להגיש השבוע בקשת פסילה נגד חברת כנסת מהרשימה המשותפת, כאשר בקשה זו, זוכה לתמיכה חוצת גושים, גם כחול לבן וישראל ביתנו | ברשימה המשותפת מאיימים שלא לתמוך בגנץ

תמיכה מקיר לקיר: לפסול את הח"כית הערבייה. כולל 'כחול לבן'
גנץ/ליברמן/איימן עודה ואחמד טיבי צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך לבקשה שהגישה סיעת 'ישראל ביתנו', מחברי וועדת הבחירות המרכזית, לפסול את חברת הכנסת היבה יזבק מסיעת בל"ד ברשימה הערבית המשותפת, גם בליכוד מצטרפים לבקשה משלהם שצפויה לקבל את תמיכת סיעת 'כחול לבן'.

חבר הכנסת אופיר כץ מ'הליכוד' מתכנן להגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה רשמית לפסילתה של היבא יזבק, חברת כנסת מטעם בל"ד ברשימה המשותפת, בטענה של תמיכה בטרור. על פי הפרסום ב'ערוץ 12', בבקשה צפויים לתמוך גם חברי 'כחול לבן' החברים בוועדת הבחירות, מה שמעלה את הסיכויים לפסילתה.
 
הטענה המשפטית של חבר הכנסת כץ, היא שחברת הכנסת יזבק כינתה בעבר מחבלים "קדושים" ואף קראה לרוצח המתועב סמיר קונטאר "שהיד". כאשר העתירה מתבססת על דברים שכתבה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שרמזה בעתירה שהוגשה נגד איתמר בן גביר כי אם היו מגישים בקשה לבית המשפט לפסול אותו מהתמודדות לכנסת ייתכן מאוד שהבקשה הייתה מאושרת.

כאמור סיעת 'כחול לבן' שחבריה הנם רבע מחברי וועדת הבחירות, צפויים לתמוך בבקשת הפסילה, של הח"כית המחליפה את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי מלהתמודד לכנסת ה-23, כאשר הדבר עלול לעורר את זעמם של חברי 'הרשימה המשותפת' שהמליצו על גנץ בפני הנשיא בבחירות לכנסת ה-22.

ב'רשימה המשותפת' אמרו כי לתמיכת 'כחול לבן' בפסילה יהיו השלכות, מבלי לפרט, כשחבר הכנסת אחמד טיבי כתב: "תמיכה אפשרית של כחול לבן בפסילתה של ח"כ יזבק תהיה התפתחות חמורה ושלילית ותהווה עקיפה של הליכוד מימין. כל הטענות שהושמעו נגד ח"כ יזבק נדחו על ידי ועדת הבחירות המרכזית אז וגם הושמעו בעליון".

מפלגת כחול לבן סיעת הליכוד אופיר כץ היבא יזבק בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד