ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי תקיעת הסכין

בן גביר יורה לכל הכיוונים: "פתאום גילו שאני קיצוני?"

עו"ד איתמר בן גביר יו"ר 'עוצמה יהודית', מגיב להתבטאויות כלפיו בימין: "גילו בן לילה שאני קיצוני?" • "תקעו לי סכין בגב. רב ושר חינוך שיקר לי"

בן גביר יורה לכל הכיוונים: "פתאום גילו שאני קיצוני?"
איתמר בן גביר בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

רגע לפני המועד האחרון של הגשת רשימות המפלגות לכנסת ה-23, מצא את עצמו עורך הדין איתמר בן גביר, מחוץ לקלחת הפוליטית הרותחת. בן גביר ראש רשימת 'עוצמה יהודית' שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm ולא חסך בביקורת כלפי שר החינוך רפי פרץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי הציונות הדתית שהפנו לו עורף.

אתה אף פעם לא לומד לקח, שוב יצאת פראייר, עוד פעם זרקו אותך

בן גביר פתח את שיחתו בביקורת חריפה כלפי בכירי הציונות הדתית, ביניהם פרץ, סמוטריץ', בנט ושקד: "קודם כל אתה צודק, תקעו לי סכין בגב, אל תייפה את זה. עשו מעשה שאפילו בפוליטיקה לא עושים, רב במדינת ישראל, שר חינוך שרוצה לחנך את הילדים שלנו הלך ושיקר אותי. שלא תהיה טעות, זה לא רק שר החינוך, זה גם בנט וסמוטריץ' ושקד. פתאום בנט אומר 'וואי, איתמר איזה קיצוני, אני לא יכול ללכת עם התמונה הזאת', יש רק בעיה אחת – במועד ב' הוא הכין לי חוזה חתום, הוא אמר לי לבוא אליהם" והוסיף בפליאה: "לא הייתי שם כשהם אמרו לי לבוא? בן לילה הם גילו פתאום עליי שאני קיצוני? מה קרה כאן? הם משקרים את עם ישראל, אתה לא מבין שמשקרים אותי ואחרי זה את עם ישראל? את הציבור כולו?".

לאחר דברים הטעונים, פנה בן גביר אל ניסים בנימה אישית: "אני בטוח שאתה לא מסכים איתי בהרבה דברים, אבל דבר אחד אתה לא יכול להגיד עליי - שאני כמו חלק גדול מהפוליטיקאים שלנו, שאני כמו בנט שמספר מצד אחד שהוא איש ימין, ומחר בבוקר הוא מקים ממשלה עם גנץ".

ניסים משעל: "גם אכלת את הדגים המסריחים וגם זרקו אותך מהעיר. גם הורדת את התמונה וגם נשארת פראייר"

בהמשך שיחתם של השניים, שאל ניסים את בן גביר על תמונתו של ברוך גולדשטיין שהייתה תלויה בסלון ביתו, עד לפני מספר ימים בו החליט להוריד אותה מהקיר לנוכח הביקורות שקיבל בנושא. בן גביר הסביר את החלטתו: "כל הזמן ששאלו אותי על התמונה אמרתי ביושר שלא שמתי את התמונה כי הוא היה הורג ערבים, אני שמתי את התמונה כי הוא היה רופא שהציל חרדים".

בן גבר אף התייחס בהמשך דבריו, ליחסים המתוחים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בין היתר לאחר שפנה לבן גביר בבקשה לפרוש מהחיים הפוליטיים: "אדוני ראש הממשלה, קודם כל אל תעשה לי מה שעשו לך. זה לא יפה. אמרו לו לפרוש והוא לא הסכים וגיביתי אותו בהחלטה, אמרתי שלא ייתכן דבר כזה לפסול מישהו באופן אישי, אז שלא יעשה לי מה שעשו לו. דבר שני, אני אומר וכולנו יודעים – היחידי שלא ייכנס לממשלה עם גנץ זה איתמר בן גביר. זאת אגב הסיבה בגללה בנט לא לקח אותי. נתניהו ובנט רצו ללכת עם גנץ, סמוטריץ' רצה לשבת עמו בממשלת אחדות".

בעניין זה הוסיף בן גביר כי סיכויו לקבל ארבעה מנדטים גדול מן הסיכוי של ראש הממשלה לקבל 61 מנדטים: "אין לו 61 ואין גוש ימין. מי זה גוש הימין? בנט, שגוש הימין מעניין את הסבתא שלו? תיתן לו להיות שר ביטחון והוא יהיה בממשלת גנץ. בוא נגיד את האמת, התרחיש שיהיה כאן גוש ימין הוא תרחיש אחד – שעוצמה יהודית נכנסת".

בסיום השיחה, בישר בן גביר לניסים ולקהל המאזינים כי הוא ממש לא הולך לוותר על הפוליטיקה, ושמר על אופטימיות זהירה: "אני חושב שצריך לרוץ. אני מקבל משכורת יותר טובה משכר של חבר כנסת. אתה יודע מה? החיים כעורך דין יותר טובים, אבל למרות זאת אני רוצה להיות בכנסת בשביל הילדים שלך ושלי".

(עריכה: מיכל קדוש, רדיו 103FM)

איתמר בן גביר עוצמה יהודית רפי פרץ ניסים משעל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד