י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כשנה לאחר מבצע "מגן צפוני"

צה"ל החל לפרוס תשתית לזיהוי מנהרות חודרות מלבנון

צה"ל החל לפרוס תשתית טכנולוגית לזיהוי מנהרות חודרות מלבנון • זאת כשנה לאחר סיום מבצע "מגן צפוני" - שבמהלכו אותרו ונוטרלו 6 מנהרות חודרות של חיזבאללה

צה"ל החל לפרוס תשתית לזיהוי מנהרות חודרות מלבנון
מגן צפוני צילום: דובר צה"ל

צה"ל החל היום (ראשון) בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון. התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי. היה ותמצא פעילות תת-קרקעית נוספת, היא תסוכל כפי שנעשה עד כה.

לפני כשנה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", חשף והשמיד צה"ל את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שחפר ארגון הטרור חיזבאללה. המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.

פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת "הגליל". כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה.

תת אלוף הדי זילברמן, דובר צה"ל, הדגיש הבוקר "אין לנו מידע חדש באשר למנהרות. כלומר, הנחת היסוד שלנו היא שאין מנהרות חדשות. הנחת המערכת נעשתה כצעד מניעתי, כתעודת ביטוח, שוב, לא נודע לנו על מידע חדש על מהרות".

לפני כשנה, במבצע מגן צפוני, חשף צה"ל מנהרות התקפיות שחצו את הגבול לישראל. "אנחנו נתחיל בשעות הקרובות חפירה בעזרת דרילרים בפעולה שישמעו אותה גם בארץ וגם בצד הלבנוני. זאת פעולה שמתבצעת בסמוך ליישוב, והיא גם תיראה וגם תשמע".

תא"ל זילברמן חוזר ומדגיש, כי "אין מידע חדש ‐ אך אנחנו ממשיכים לעקוב על כל מה שנעשה בתווך התת קרקעי בפן המודיעיני, הטכנולוגי וההנדסי, אם בצורה סמויה או גלויה".

הפריסה של המערכת תחל בסמוך למשגב עם, קרוב ליישוב. בהמשך קיים תכנון להרחיב את התשתית למקומות נוספים בהתאם לצורך המבצעי, להערכת המצב המודיענית ולהיבטים תקציביים. בנוסף, יש תכנון להמשיך בשנים הבאות ולפרוס את המערכת במקומות נוספים.

העבודות יכללו קידוחים ופריסת כלים הנדסיים ויהיו שם לפחות מספר חודשים. כלל העבודות נעשה בתאום מלא עם ראשי הרשויות.

איתור מנהרות חפירת מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד