י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוספת משקל • צפו

אחיו של המופתי גדול הממדים נעצר בעיראק • צפו

לאחר המעצר הביזארי של המופתי של ארגון דאעש בעיראק באשמה שהטיף להרג מתנגדי ארגון המדינה האסלאמית, בעיראק מדווחים כי גם אחיו נעצר בחשד למעורבות בטרור • צפו

אחיו של המופתי גדול הממדים נעצר בעיראק • צפו
המופתי בביתו ולאחר שנתפס צילום: רשתות ערביות

לאחר המעצר בעיראק ביום חמישי האחרון של המופתי גדול הממדים של ארגון הטרור דאעש השוקל כ-300 קילוגרמים, נעצר גם אחיו בחשד למעורבות בטרור. בחיפוש בחפציו נמצאו מספר כרטיסי סים, בהם השתמש לכדי ליצור קשר עם גורמי טרור, כך מדווחת התקשורת בעיראק.

בהצהרה של גורמים רשמיים בעיראק נאמר, כי "באשיר אל-נמה הוא אחיו של מי שמכונה המופתי הטרוריסטי של המדינה האסלאמית".

המופתי ואחיו. צילום: רשתות חברתיות ערביות

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המופתי המסוכן של דאעש במוסול נתפס ביום חמישי האחרון, ומתברר שבשל משקלו הרב היה צריך להביא משאית כדי לקחת אותו למעצר. ‏האיש הזה, שיפאא' א-נעמה, פרסם פסקי הלכה הקוראים להוציא להורג אנשי דת שלא רצו להישבע אמונים לדאעש, ובנוסף, הוא התיר בפסק הלכה לפוצץ את קברו של יונה הנביא בעיראק.

יצוין כי שיפאא' א-נעמה הוא מהדרג הבכיר של הארגון. ונחשב לאיש לא סימפטי בכלל, כך פרסם רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

המופתי בימים יפים יותר. צילום: רשתות חברתיות ערביות

משטרת עיראק פרסמה הצהרה לאחר מעצרו ובה אמרה, כי "הטרוריסט הזה היה ידוע בנאומיו נגד כוחות הביטחון. הוא הסית ונשבע אמונים לדאעש וקידם את האידאולוגיה הקיצונית שלו בתקופת שליטת דאעש על העיר מוסול".

כאמור, הוא נחשב לאחד המנהיגים מהשורה הראשונה של דאעש, והוא אחראי להוצאת פסקי דין על הוצאתם להורג של מספר חוקרים ואנשי דת שנמנעו מלהישבע אמונים לדאעש. על פי הידוע, הוא עבד כאימאם וכמטיף במספר מסגדים בעיר ונעצר באזור שכונת אל-מנצור של העיר מוסול.

מופתי עיראק דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד