י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אם הישיבה

אבל בבאר יעקב: הרבנית שפירא ע"ה הלכה לעולמה

מבית החולים אסף הרופא מגיעה הידיעה המצערת על פטירתה של אמה של מלכות הרבנית חיה פייגא ציפורה שפירא ע"ה אשת חבר למרן ראש הישיבה הגרמ"ש שפירא זצ"ל ואמו של ראש הישיבה • 'בחדרי חרדים' עם קיצור תולדותיה של הרבנית ע"ה שהייתה אם הישיבה

אבל בבאר יעקב: הרבנית שפירא ע"ה הלכה לעולמה
הרב שפירא זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

אבל כבד בישיבת באר יעקב: הלכה לעולמה בבית החולים אסף הרופא בצריפין הרבנית הצדקנית מרת חיה פייגא ציפורה שפירא ע"ה, אלמנת מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, ראש ישיבת באר יעקב ובעל 'קונטרס הביאורים' ו'שערי שמועות' והיא בגיל 92.

הרבנית ע"ה נולדה בפולין לאביה הגאון המובהק רבי אהרן ויינשטיין זצ"ל, שהיה גאון עצום ומפארי תלמידי נבהרדוק ולאמה מרת שרה פעשא ע"ה, בתו של הגאון רבי דוד יצחק מגן זצ"ל. בגיל צעיר עלתה הרבנית לארץ הקודש והייתה מראשוני התלמידות בסמינר צ'רנסקי.

בשנת תש"ז נישאה לבעלה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, לימים ראש ישיבת באר יעקב וכבר אז היה מתלמידיו הקרובים של מרן הרב מבריסק ומבחירי ישיבת לומז'ה. כל ימיה מסרה את כל נפשה לתורת בעלה הגדול במסירות נפש מיוחדת, הכל למען בעלה וילדיה שיגדלו בתורה.

הרבנית הייתה 'אם הישיבה' במלוא מובן המילה ודאגה לכל מחסורם של הבחורים. גם כאלו שעזבו את הישיבה שמרו עם הרבנית על קשר רצוף. גם במעבר הישיבה להר נוף ולאחר מכן שוב חזרה לבאר יעקב עמדה כל חייה לבל יפריעו לראש הישיבה בסדרי הלימוד, אמירת השיעורים וכתיבת הספרים.

אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי הרבנית הייתה באה עם ראש הישיבה זצ"ל לחתונות של הבחורים ומשתתפת עם כל המשפחה בשמחה. בחורים שסעדו על שולחנו של רבי משה שמואל זצ"ל מספרים כי הרבנית הייתה ידועה בדברי התורה שאמרה על השולחן.

הגרמ"ש זצ"ל הנחיל בהנהגתו לתלמידיו איך צריכים להתנהג עם האישה בזה שראו איך כיבדו אחד השני בצורה מיוחדת. גם בתקופת ימי חוליה של בעלה עמדה לימינו במסירות אין קץ.

אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים': "לראש הישיבה מספר מחברות שכותרתן 'דברי תורה מהרבנית תחי', היא הייתה ידועה בברכותיה ותפילותיה ורבים היו משחרים לפתחה. קמה כל יום בעלות השחר והייתה מאריכה בתפילות וסגולות. בעלה היה מכבדה כבוד מלכים באומרו "כל מה ששלי שלה הוא", ר' משה שמואל לא היה אומר שיעור כללי לפני שהיה מרצה אותו בפניה". 

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים וצאצאים מרביצי תורה ויראה. בניה: בנה הגדול הגאון רבי דוד יצחק שפירא ראש ישיבת באר יעקב, הגאון רבי רפאל, הגאון רבי מנחם מנדל, הגאון רבי נפתלי צבי יהודה, ראש ישיבת שערי שמועות, הגאון רבי יעקב, הגאון רבי אהרן והגאון רבי אריה. בנותיה: הרבנית מינה גולדה שפירא, והרבנית נחמה רבקה שמעון.

מסע הלוויה בשעה 18:00 מהיכל ישיבת 'באר יעקב' ובשעה 20:30 מבית הכנסת 'לדרמן' ברחוב רשב"ם בבני ברק לבית החיים פוניבז', שם תיטמן לצד בעלה הגרמ"ש זצ"ל.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים

רבי משה שמואל שפירא באר יעקב הרבנית חיה פייגא ציפורה שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד