ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעשה נבלה

דעה • זעם מתפרץ: הלב אומר לרוץ, הראש אומר לא

גם אחרי שחלפו כמה ימים מההדחה הדרמטית והמשפילה שחווה איתמר בן גביר, יענקי פרבר לא נרגע. הוא מבין את הרצון העז של בן גביר וחבריו להמשיך עד הסוף, אך מנגד עומד המחנה הלאומי כולו בתקופה הרת גורל • הַמַּלְבִּין פְּנֵי חֲבֵרוֹ בָּרַבִּים, אַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים, אֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא

דעה • זעם מתפרץ: הלב אומר לרוץ, הראש אומר לא
איתמר בן גביר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

כולם ראו ושמעו את הקולות וחשו את הביזיון שעבר איתמר בן גביר ביום רביעי האחרון, מהלך פוליטי שהותיר את כולם בהלם. מאז שאני ילד, אני עוקב אחר הפוליטיקה באדיקות. במשך הזמן נתקלתי בלא מעט תרגילים מסריחים במערכת הפוליטית בישראל, תרגילים שהיום לא היו מעזים לעשות אותם, אבל אז, טרום עידן הרשתות החברתיות, העם אפילו לא ידע איפה מתגוררים חלק מחברי הכנסת.

אבל הנבלה שנעשתה בישראל ביום רביעי האחרון, התעלתה על כל הנבלות והטריפות שהכרנו עד היום. השמאל רצה להיפטר מסתיו שפיר, שם הודיעו לה מספיק זמן מראש, לא הגיעו כגנבים בלילה ועשו לה כיפה אדומה, נפרדו יפה וכל אחד הלך לדרכו.

אנשים מימין לליכוד, עשו מעשה נבלה, כגנבים בלילה עשו כיפה אדומה לאיתמר בן גביר. לאחר שחתמו איתו על הסכם, והודיעו ש"מילה זו מילה". התברר שהם בדיוק כמו ליברמן עם 48 של חיסול ראש החמאס. הרב רפי פרץ אולי ניצח בקרב, אבל במלחמה הוא הפסיד, אף אחד לא יאמין לו יותר לעולם.

יהודי שכיהן כרב צבאי, ראש מכינה, טייס קרבי, משקר במצח נחושה ומפר הסכם חתום. זהו מעשה שלא יעשה, ואם ממש חשוב לו לא לזרוק קולות לפח, הוא מוזמן לפרוש ולפנות את מקומו, הוא חשב שסמוטריץ' ירוץ אחריו אחרי שהוא יחתום עם בן גביר, אבל מה שסמוטריץ' שכח בפוליטיקה, הרב פרץ עוד לא למד.

הלב אומר לאיתמר בן גביר לרוץ בכל הכוח, כן, "להחזיר להם" כמו שנהוג לומר ברגעי זעם. יכול להיות שהרבה אנשים יצביעו כמחאה ל'עוצמה יהודית', אבל הסיכוי שבן גביר יעבור את אחוז החסימה - קלוש. מי אני בכלל שאגיד לבן גביר לא לרוץ, אבל אני חושב שהם צריכים לפרוש, מנגד, אין לי לב לדרוש דבר כזה מהם (מי אני שאדרוש) אחרי הכיפה אדומה שנעשתה להם.

אבל למען הכלל, צריך לעשות הכל כדי להביא לניצחון המחנה הלאומי. ידוע שרוב מצביעי 'עוצמה יהודית' לא יצביעו למישהו אחר, אבל עדיין,  כמעט חצי מהם כן יצביעו, ויש להם אלטרנטיבות אחרות, ליכוד, יהדות התורה, ש"ס. לימינה אין סיכוי שהם יצביעו. ‏

שוחחתי בימים האחרונים עם עשרות מתומכי הציונות הדתית, הם נשבעו שלימינה הם לא יצביעו. הם יצביעו ליכוד, או יהדות התורה, או ש"ס. הכעס שלהם על בנט הוא עצום.

עם כל הכאב שיש בדבר, איתמר בן גביר צריך לזכור כי הקב"ה מנהל את העולם, ולזכור את דברי שמעון העמסוני שהיה דורש כל מקום שנכתב בתורה "את" במשמעות של תוספת וריבוי. כיון שהגיע לפסוק: "את ה' אלהיך תירא" (דברים י, כ) חזר בו מכל דרשותיו, שכן מפסוק זה מוכח שלא כל "את" בא לרבות. אמרו לו תלמידיו: "רבי, כל אתין שדרשת מה תהא עליהן?" אמר להם: "כשם שקבלתי שכר על הדרישה , כך אני מקבל שכר על הפרישה".

אי אפשר שלא להיזכר בפרקי אבות. ‏רַבִּי אֶלְעָזָר הַמּוֹדָעִי אוֹמֵר, הַמַּלְבִּין פְּנֵי חֲבֵרוֹ בָּרַבִּים, אַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ תּוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים, אֵין לוֹ חֵלֶק לָעוֹלָם הַבָּא. פניו של בן גביר הולבנו באותו לילה עלוב ושפל, אבל בן גביר צריך לזכור את דברי הגמרא במסכת שבת הַנֶּעֱלָבִין וְאֵינָם עוֹלְבִים שׁוֹמְעִים חֶרְפָּתָם וְאֵינָם מְשִׁיבִים עֲלֵיהֶם הַכָּתוּב אוֹמֵר "וְאהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבוּרָתוֹ".

ישמע ביזיונו ידום וישתוק. מעלה גדולה לקבל את הביזיונות בשתיקה ויראה זאת כניסיון משמים שרוצים לנסות אותו לפני שישפיעו עליו שפע של עשירות וגדולה.

ולאלו שפגעו וביזו והפרו הסכם ושפכו את דמו של בן גביר, תזכרו את פרקי אבות: "הוּא הָיָה אוֹמֵר, אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם".

ואת המשנה בבבא מציעא: "מי שפרע מאנשי דור המבול ומדור הפלגה, הוא עתיד להיפרע ממי שאינו עומד בדיבורו".

איתמר בן גביר נפתלי בנט הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד