י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעקב 'בחדרי'

ראש הממשלה ביטל את הפגישה; זוהי דרישת החרדים מהאוצר

בצל החשש הכבד מהירידה החדה בתקציב הישיבות בגלל החוסר בממשלה שתעביר תקציב, היו אמורים היום ראשי יהדות התורה להיוועד עם ראש הממשלה נתניהו בלשכתו כדי לנסות ולהביא לפתרון המשבר, אך בשל החשש מאביגדור ליברמן, ראש הממשלה ביטל את הפגישה

ראש הממשלה ביטל את הפגישה; זוהי דרישת החרדים מהאוצר
יונתן זינדל, פלאש 90

מעקב 'בחדרי חרדים': בשעות הצהריים, שעה קלה קודם שהיו אמורים להגיע ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, עם סגן שר האוצר יצחק כהן לפגוש במשרד האוצר את השר משה כחלון, יחד עם החשב הכללי רוני חזקיהו וראש אגף התקציבים שאול מרידור - הפגישה בוטלה במפתיע.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שעמד מאחורי ביטול הפגישה הוא ראש הממשלה נתניהו, שדרש לבטלה בעקבות המתקפה של חברי סיעת 'ישראל ביתנו', כשבשיאה של המתקפה, פרסם חבר הכנסת אביגדור ליברמן פוסט בפייסבוק נגד הטיפול בקיצוץ תקציב הישיבות.

בסיעות החרדיות הוחלט לטפל בעניין הקיצוץ מתחת לראדר כדי לא לעורר עניין בתקשורת וכן לא לעורר את 'ישראל ביתנו' שעשויים לקפוץ על ההזדמנות כדי לרכב על כך פוליטית.

מוקדם יותר היום (ראשון), נועדו עוזריהם של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב יחד עם מנכ"ל עיריית בני ברק ששימש בעבר כעוזרו של גפני. הם ישבו עם פקידי האוצר וניסו למצוא פתרון שיביא לצמצום הפער שנוצר בעקבות המצב הפוליטי.

בישיבה המקדימה עלתה בעיה משפטית, כי באם האוצר יסדר תקציב רק לישיבות, יידרשו גם משרדים אחרים תקציבים שנשענים על תמיכות לקבל את התקציב כאשר שורש הבעיה הוא קיצוץ בתמיכה שבבסיס התקציב בסך 15%.

דרישת החרדים היא לקבל הגדלת תקציב של 180 מיליון ש"ח, מה שישאיר את התקציב כפי שהוא בבסיס התקציב על סך 950 מיליון שקל במקום 770 מיליון בהוא עומד כיום בעקבות הקיצוץ הדרמטי של התמיכות במשרד החינוך.

בנימין נתניהו משה גפני יעקב ליצמן משה כחלון אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד