י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעשרה תשלומים

בעשרה תשלומים: 'רולקס' תבעה מיליונים מישראלי שמכר זיופים

ענקית השעונים השווייצית הגישה תביעתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לו הסמכות לדון בתביעות של 2.5 מיליון שקל ומעלה, כנגד צעיר ישראלי בן 22. לאחר שמיעת הצדדים, פסק בית המשפט כי הצעיר יפצה את תאגיד הענק בסכום מינורי של 10,000 שקל בלבד ב-10 תשלומים

בעשרה תשלומים: 'רולקס' תבעה מיליונים מישראלי שמכר זיופים
סניף רולקס בירושלים צילום: באדיבות המצלם

ענקית ייצור השעונים השוויצרית רולקס (ROLEX), הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך חצי מיליון שקל לצרכיי אגרה נגד צעיר בן 22 תושב קרית ים שעסק במכירת שעוני רולקס מזויפים.

התאגיד הגיש את התביעה, בבית המשפט המחוזי בתל אביב שיכול לדון בתביעות של 2.5 מיליון שקל ומעלה וטען כי סכום התביעה, חצי מיליון שקל, הוגש לצרכי אגרה בלבד. התאגיד הגיש את התביעה, לאחר שהגיש תלונה במשטרה נגד הצעיר, שבעקבותיה נתפסו ברשות הצעיר 14 שעוני רולקס מזויפים, 8 קופסאות רולקס מזויפות ו-8 שקיות נייר של רולקס מזויפות גם כן - שהוצעו למכירה באתר אינטרנט ייעודי.

אתר האינטרנט דרכו מכיר הצעיר את השעונים

בכתב התביעה טענה רולקס כי שימוש מפר בסימן מסחר, הינו גניבה לכל דבר ועניין והנזק שנגרם ליצרנית מתבטא בכך שהציבור לא יכול לסמוך על האינפורמציה הגלומה בסימן המסחר.

בכתב ההגנה טען הצעיר, באמצעות עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי, המתמחים בדיני פטנטים וסימנים מסחריים, כי מדובר בסך הכל "נער תמים שפעל בלי כל רצון או כוונה לפגוע בקניין רוחני של גוף כלשהו". עוד טענו עורכי הדין כי מדובר בצעיר שמגיע ממשפחה קשת יום וכל מה שניסה הצעיר לעשות זה לעזור כלכלית לאימו בפרנסת הבית.

חלק מהשעונים המזויפים שנתפסו אצל הנתבע

עוד טען הצעיר בכתב ההגנה כי הוא נפל קורבן לתרמית של בחור סיני אשר הבטיח לו הרים וגבעות והערים עליו להעביר לקונים מוצרים אשר היו שייכים לו תוך כדי שהוא מנצל את הצעיר ואת מצבו הכלכלי הקשה של משפחתו לצרכיו. בנוסף טענו עורכי הדין, כי תאגיד רולקס הגיש תביעה בסך 500,000 שקלים אך לא הוכיח כי נגרם להם נזק בסכום זה וכי הנתבע הינו רק "צד שלישי" ולא המפר הראשי שכן הסיני הוא אשר ייצר ומכר את השעונים בפועל ובכל מקרה, מדובר בסכום תביעה מוגזם ומופרך לכל הדעות במיוחד בהיחשב בעובדה כי הצעיר מכר מספר שעונים בודדים בלבד במשך כחודשיים.

חלק מהסחורה המזויפת שנתפסה אצל הצעיר

בפסק הדין של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל עמית-אניסמן, נקבע כי למרות כל טענות תאגיד רולקס, הצעיר יפצה אותה ב-10,000 שקל בלבד בעשרה תשלומים שווים.

מימין - עו"ד אדיר צבי ועו"ד יריב רז

עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי, שייצגו את הצעיר, מסרו בתגובה לפסק הדין: "משרדנו ימשיך לעמוד לצידו של כל אדם הזקוק לשירותנו המשפטי ולתת את ההגנה המשפטית המקצועית והטובה ביותר שניתן ללא קשר ו/או חשיבות מיהו הגוף העומד מולנו, גם כשמדובר בגופי ענק, בעלי משאבים אדירים, צריכים לעמוד בפני אותו חוק ואותו משפט החל על כל אחד אחר מתושבי המדינה ואנו נדאג תמיד שכל אדם יזכה לדין הטוב ביותר למענו. בית המשפט אמר את דברו והוכיח כי אין להירתע מגופי ענק הרוויים במשאבים - וכל אדם שווה בפניו".

רולקס מותגים מזוייפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד