י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הוא היה צריך לא להפר ולהתאבד?"

מנהיג הציונות הדתית יוצא להגנת הרב רפי פרץ: "נהג באחריות"

הרב חיים דרוקמן, יוצא היום להגנת הרב רפי פרץ, שסופג בימים האחרונים ביקורת קשה ומוצג כ'בוגד' לאחר הפרת ההסכם 'עוצמה יהודית' | בראיון שהעניק אומר הרב בן ה-87: "שמירת ההסכם לא הייתה מועילה גם לא לעוצמה" | "כל אדם שמבין מסתכל על הדברים בהיגיון"

מנהיג הציונות הדתית יוצא להגנת הרב רפי פרץ: "נהג באחריות"
הרב רפי פרץ עם הרב חיים דרוקמן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ, הפך בשבוע שעבר לשק חבטות ונוספו לו תארים ממש לא מחמיאים, לאחר ה'בגידה' ב'עוצמה יהודית', מנהיגה הרוחני של הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן בן ה-87, דווקא מבין את פרץ וטוען כי לא היתה לא ברירה אחרת כי אם להפר את ההסכם.

בראיון שהעניק הרב דרוקמן ל'ערוץ 7', הוא הבהיר כי "לא הייתה שום ברירה אחרת כי אחרת הבית היהודי לכשלעצמו יחד עם עוצמה לא היה עובר את אחוז החסימה. התברר לי כך בפירוש. אז מה היינו מועילים אם היינו הולכים עם עוצמה לבדנו? לא הייתה שום נציגות של הציונות הדתית בכנסת. הצדק, לדעתי, והמוסר האמיתי אומרים שלפחות להציל את מה שניתן להציל".

הרב התייחס לקולות בימים האחרונים שמבקרים בחריפות את הרב פרץ, איך רב ושר חינוך מסוגל להפר הסכם חתום? והבהיר כי הוא מודע לביקורת ושומע אותה בעצמו: "כל מי שאומר כך אלו סתם מילים ולא אמת. יכול להיות שבאופן חיצוני אומרים כך, אבל צריך להתבונן על הדברים. הם אומרים שרב הפר ומדובר בשר חינוך, אבל עם כל הכבוד, הוא עשה את זה מתוך אחריות גדולה להמשך נציגות של הציונות הדתית בכנסת".

דרוקמן ממשיך להגן על שר החינוך ומגמד את הביקורת כלפיו: "מה זה הוא הפר? הוא היה צריך לא להפר ולהתאבד? ללכת יחד עם עצמה להתאבדות? איזה הגיון יש בזה? צריך לדון בכל מצב ובכל מציאות ולא להסיק מסקנה מתוך הסתכלות על פרט בודד, עם כל חשיבותו של הפרט הזה. לעמוד על ההסכם וללכת יחד להתאבדות? מי יכול לומר דבר כזה?".

את הנתונים שריצת 'הבית היהודי' ו'עוצמה יהודית', לבדם תביא לאיבוד קולות, הציגו אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מגלה הרב דרוקמן בראיון ל'ערוץ 7' ומוסיף על כך, "אבל לא היה צריך דווקא את הנתונים שלו. התעניינתי אצל אלה שעושים סקרים וזה היה צעד אחראי מאוד כי הסקרים הראו שאין שום סיכוי".

"אמנם הייתה כאן אי נעימות של הפרת ההסכם עם עוצמה, אבל שמירת ההסכם לא הייתה מועילה גם לא לעוצמה", קובע הרב חיים דרוקמן ומסביר "כי גם הקולות של עוצמה יחד עם הבית היהודי היו הולכים לפח, אז מה זה היה מועיל? לכן לא הייתה ברירה אחרת אלא שהבית היהודי יחבור לימין החדש יחד עם האיחוד הלאומי כדי שתהיה נציגות ציונית דתית בכנסת. זה התבקש מאליו, עם כל אי הנעימות שבדבר. כל מי שמבין את העניין מבין שכך היה צריך לנהוג".

בראיון ל'ערוץ 7', הרב דרוקמן לא מתכחש לכך, שאכן מדובר היה בהפרת הסכם ומחדד: "ההסכם לא היה מועיל כלום כי גם הבית היהודי וגם עוצמה לא היו מכניסים שום נציג כנסת. שנינו היינו הולכים לאבדון, אז מה זה מועיל? כל אדם שמבין מסתכל על הדברים בהיגיון מבין שאי אפשר היה לפעול אחרת".

רפי פרץ איתמר בן גביר עוצמה יהודית חיים דרוקמן ערוץ 7 בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד