י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכה גלים בחסידות

מה התבטא הרבי מויז'ניץ על לימוד העיון?

הרבי מויז'ניץ בהתבטאות דרמטית על לימוד ה"עיון" בישיבות החסידות • וגם: הלו"ז המלא מהביקור של הרבי השבוע בלונדון 

מה התבטא הרבי מויז'ניץ על לימוד העיון?
האדמו"ר מויז'ניץ צילום: דוד זר

האדמו"ר מויז'ניץ ששהה בשבועיים האחרונים בעיר חצור לצורך מנוחה, שהה עם המובחרים מתלמידי הישיבות של ויז'ניץ שזכו בהגרלה על לימוד שעות ברציפות בימי החנוכה ובתמורה שהו עם הרבי בימי המנוחה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשך הימים שהו תשעה בחורים מכל ישיבה בכדי שלרבי יהיה מנין מסודר, הבחורים זכו לשיעור כל יום בהלכה בשו"ע הרב וכן בספרי חסידות.

לאחר כל תפילה הרבי שוחח עם הבחורים על יום היארצייט של אותו יום, והיה מספר להם סיפורי צדיקים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באחד הימים, בשיעור בין מנחה למעריב, התבטא הרבי ואמר: "בזמני כשהייתי בחור, היו לומדים כל שבוע שניים וחצי דפים בסדר עיון, היום לומדים בכל שבוע שורה אחת בגמרא וכמה מפרשים וזהו. מה זה ללמוד רק שורה אחת?! צריך לתת יותר חומר בסדר עיון. לא כמו פעם, אבל גם לא קצת".

ההתבטאות של הרבי הכתה גלים רבים בקרב אנשי הצוות הרוחניים בישיבות של ויז'ניץ ואצל כלל הבחורים, נוכח התבטאות ודעתו של הרבי איך צריך ללמוד סדר עיון.

תוך כך, האדמו"ר מויז'ניץ יגיע מחר (שני) בצהריים ללונדון. הרבי ינחת בנמל התעופה היתרו ומשם יפנה לבית הנגיד החסיד ר' חיים משה פלדמן, בעל האכסניה ויד ימינם של אדמו"רי בית ויז'ניץ, שם יקבלו את פניו מאות ילדי ת"ת 'חיים מאירים' ויזניץ בלונדון.

במשך ימי שהותו בלונדון, יבקר האדמו"ר במוסדות התורה והחינוך של חסידי ויז'ניץ – הת"ת, הישיבה לצעירים וכוללי האברכים, וישא דברי חיזוק לפני הלומדים והתלמידים.

בשבת הקרובה פרשת וארא ייערכו התפילות והשולחנות באולם הגדול של 'יסודי התורה' בלונדון, בהשתתפות אלפי יהודים מאנגליה ומכל רחבי אירופה, המייחלים כבר לשבת זו ומגיעים מקרוב ומרחוק להסתופף בצל הרבי.

במוצאי שבת יתקיים מעמד סיום הש"ס במחזור י"ג של ה'דף היומי', והוא יעמוד בסימן חיזוק 'שיעורי תורה ברבים' בבתי המדרשות של חסידי ויזניץ באירופה, כתקנת הרבי ה'ישועות משה' מויז'ניץ זי"ע.

האדמו''ר מויז'ניץ לימוד העיון לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד