י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם על המשטרה

רכבו של היועץ החרדי נגנב: "מדינה מטורפת"

הדובר ויועץ התקשורת ירח טוקר, ספג הערב אבידה קשה, כאשר רכבו נגנב מביתו בשכונת הר שמואל בגבעת זאב והביע את זעמו על כך שהמשטרה לא עושה דבר בכדי לנסות ולהציל את הרכב, כאשר הוא רואה באיתוראן היכן בדיוק נמצא הגנב עם הרכב

רכבו של היועץ החרדי נגנב: "מדינה מטורפת"
משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

רכבו של יועץ התקשורת החרדי ירח טוקר, נגנב הערב (ראשון) מביתו בשכונת הר שמואל, להפתעתו הרבה, כאשר פנה למשטרה ודיווח להם על המיקום המדויק של רכבו, נמסר לו ש'אין מה לעשות'.

"מדינה מטורפת" כתב טוקר, "רואים באיתוראן שהגנב בכפר קלנדיה. המשטרה אומרת שאין מה לעשות". טוקר, בשיחתו עם המשטרה, אמר להם שהוא עוקב אחר הרכב באמצעות איתוראן, "רואים באפליקציה איך הוא נוסע ונוסע ונוסע חופשי", אך מתגובת המשטרה הבין שרכבו כבר לא ישוב אליו.

טוקר סיפר ל'בחדרי חרדים': "הוא גנב את זה מתחת לבית שלי בהר שמואל, במשך דקה וחצי הוא ניסה לפתוח את הקודן, ניסה לפצח את זה או משהו והוא נמלט. דקה אחרי שהוא יצא מהאוטו, ירדתי וטסתי אחריו למטה, אבל כבר לא ראיתי אותו. ניסיתי להשיג את איתוראן, הם לא ענו לטלפונים במשך 20 דקות - חצי שעה. דיווחתי למשטרה, עד שהם יצאו לדרך, הוא כבר היה בקלנדיה". 

בסיכום שנת 2019 של חברת "פוינטר", דווח כי אחוז הגניבות של כלי רכב מותקני איתור נשארו זהים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שיטת הגניבה המובילה כיום היא שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב.

הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. ב-2019 כ-50% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו התבססו על שיטה זו. הנתונים העידו גם על עלייה בגניבות רכב באזור הדרום, במיוחד גי'פים משנתון נמוך 2005-2007.

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד לנטען, מיד עם קבלת הדיווח הוזנקו כוחות משטרה שפתחו בסריקות נרחבות במקביל למאמצים טכנולוגיים ושמירה על קשר טלפוני עם בעל רכב, הכל בניסיון לאתרו.

גניבת רכב ירח טוקר מחנה פליטים קלנדיה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד