י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הספין של זוהר

דיווח: בן גביר יתמוך בחרדים ויתמנה לשר. סביבת נתניהו מכחישה

אחרי הגשת הרשימות לכנסת ה-23, נעשים מאמצים בימין להוריד את 'עוצמה יהודית' מריצה עצמאית. הערב דווח כי ח"כ מיקי זוהר מהליכוד יוזם מתווה, אולם סביבת נתניהו מיהרה להכחיש והורידה אותו מסדר היום | אולם בשמאל הספיקו לתקוף את הספין שלא שרד יותר מחמש דקות

דיווח: בן גביר יתמוך בחרדים ויתמנה לשר. סביבת נתניהו מכחישה
איתמר בן גביר/מיקי זוהר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ספין חדש מבית היוצר של יו"ר סיעת 'הליכוד' חבר הכנסת מיקי זוהר, שפועל מאחורי הקלעים, לכך ש'עוצמה יהודית' תסיר את רשימתה ולא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23, הוא בישל ספין שנגנז תוך חמש דקות בלבד.

על פי הדיווח של עופר חדד ב'ערוץ 12', ח"כ מיקי זוהר מקדם אפשרות כי איתמר בן גביר יסיר מועמדות ויתמוך באחת מהסיעות החרדיות, ש"ס או יהדות התורה ובתמורה הוא יתמנה לשר בממשלה הבאה.

נציין כי לדיווח אין בסיס, שכן ב'יהדות התורה' ביקשו שר לטובת נציג מטעמם - ח"כ אורי מקלב ולא נענו, כך שהסיכויים שמשה גפני או יעקב ליצמן ידרשו שר לטובת איתמר בן גביר, שואף לאפס.

כאמור, בלשכת ראש הממשלה מיהרו להכחיש את הדיווח שמהר מאוד הוביל תגובות נזעמות. בסביבתו של נתניהו אמרו כי "היוזמה למינוי בן גביר לשר אינה על דעתו של ראש הממשלה והיא לא תצא לפועל".

ב'עוצמה יהודית' התחברו לספין ומסרו בתגובה לדיווח "לא נעשה דיון בתקשורת על הצעות שאנו מקבלים, אם כי צריך להבין שעוצמה היא תנועה אידיאולוגית ולא כיסאולוגית. המזכירות מכונסת בימים אלה ונקבל החלטות בקרוב".

ב'מרצ' מיהרו לתקוף את הפייק יוזמה ומסרו: "פעם אנשי הליכוד היו יוצאים כשכהנא נאם בכנסת. היום ממשיכי הדרך בליכוד מכניסים את ממשיך הדרך של כהנא. זאת פגיעה אנושה במדינת ישראל ובסמליה, שבתקווה ישארו הפעם במקומם. איזה משרד מייעדים לבן גביר? השר לענייני גזענות?".

בתוך כך, בשעה אלו מכונסת מזכירות 'עוצמה יהודית' בכדי לדון בשאלה, האם לפרוש מתוך אחריות למען הגוש ועתיד או מדינה או להתמודד בכל זאת עד הסוף ולהסתכן באיבוד קולות לגוש הימין. ראש הרשימה איתמר בן גביר הבהיר בראיונות מאז הגשת הרשימות כי דעתו האישית אותה יציג גם בפני המזכירות כי על המפלגה לרוץ עד הסוף, כי זהו הסיכוי היחיד של הימין להגיע ל-61 מנדטים.

מיקי זוהר איתמר בן גביר עוצמה יהודית בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד