י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"להכניס את הידיים ללכלוך"

המצטרפת החדשה לפוליטיקה מספרת על הרבי מסלונים

מגישת הרדיו שרה ב"ק, פרסמה הערב פוסט ראשון כפוליטיקאית וסיפרה על החלטתה לחצות את הקווים מהתקשורת לפוליטיקה ל'בית היהודי' - רשימת 'ימינה' המאוחדת, והסבירה זאת בסיפור חסידי על אחד מאדמו"רי שושלת סלונים זצ"ל

המצטרפת החדשה לפוליטיקה מספרת על הרבי מסלונים
פעילים של ימינה צילום: פלאש 90

"כשאני מחליטה לקפוץ ראש - זה בטיימינג הכי הכי", פתחה הערב (ראשון) שרה ב"ק, עיתונאית בעבר והמצטרפת הטרייה למערכת הפוליטית, את הפוסט בו היא מתייחסת לראשונה לכניסתה לפוליטיקה, כשהיא מספרת כי "ביום שלישי, אחרי התלבטויות וכשהבנתי שהבית שבו גדלתי - הבית היהודי, מפלגת תנועת הציונות הדתית עומדת לפני קריסה בקלפי. אמרתי הנני".

ב"ק שהצטרפה למפלגת 'ימינה' מטעם סיעת 'הבית היהודי' כותבת: "לא חשבתי שאני יוצאת לטיול בגנים הבהאים, ידעתי שלא קל להיות אשת ציבור. אבל חשבתי שאם הרבה אנשים מרגישים שהבית הזה צריך אותי, אני מוכנה להעז. יש לי הרבה מה להפסיד גם בהובלת פרויקטים יקרים לליבי של סיפורי חכמי המזרח וסיפורי חסידים, שבעז"ה אם אבחר לא אוכל להמשיך ולטפל בהם, גם להופיע עם ההרכב שלי מן הסתם יקרה פחות. וכמובן- שעות בית שיעלמו.... בקיצור. הייתי צריכה להעז".

"קפצתי ישר לתוך אחד הגלים הכי עכורים של הפוליטיקה הציונית דתית", מציינת ב"ק שמספרת כי “לחץ זמן מטורף. הבנה ששתי המפלגות עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה. מרפקים, מריבות וכל הטוב הזה שמציעה הפוליטיקה.. באמת שזו הייתה תצוגת אש מרשימה".

ב"ק שיתפה את העוקבים בסיפור חסידי על האדמו"ר מסלונים: "הרגע לסיפור חסידי... פעם אחת, כאשר באו חסידי סלונים אל בית המדרש, מצאו שהדלת נעולה מבפנים. דפקו על הדלת ואין פותח. בין החסידים היה גם ילד צעיר ושמו דוד. הכניסו החסידים את דוד פנימה דרך פשפש קטן, כדי שיפתח עבורם את הדלת. כשנכנס, שמע הילד רעש מכיוון חדרי השירותים. כשהלך לראות מה סיבת הרעש, ראה והנה הרבי, ר' יששכר-לֵייבּ מסלונים, כורע ליד בור הביוב הפתוח, וידו מפשפשת בטינופת".

"לא מכבר התריע הגבאי, שאם לא יפתחו את הסתימה שבחדר השירותים ינעל את בית המדרש בפני החסידים. בשל כך, ניסה הרבי לפתוח את הסתימה. כשראה הרבי את הילד, פנה אליו וביקש ממנו שלא לגלות את שראו עיניו עד לאחר מותו.
אחר כך אמר ביידיש: "דוּ הֵייסְט דוד!" – שמך דוד. "ודאי מכיר אתה את השאלה ששאל דוד המלך 'מִי יַעֲלֶה בהַר ה' וּמִי יָקוּם בּמקוֹם קדשוֹ' (תהלים כד, ג). על שאלה זו ענה בהמשך הפסוק – 'נְקִי כַפַּים וּבַר לֵבַב' (שם, פסוק ד). 'נקי כפים' – זה זה!" כך אמר הרבי, והרים את ידו המטונפת מול פניו של הילד".

הפוליטיקאית הטרייה אמרה כי "הרבי מסלונים בעצם אמר לילד: לפעמים אין ברירה ודווקא להכניס את הידיים ללכלוך - זו נקיות הכפיים. זה חלק מהחיים שמישהו צריך לעשותו ודווקא מי שמעז לעשות זאת הוא זה שיזכה לעלות להר ה'. אבל זו כמובן לא המטרה. המטרה הגדולה היא להיכנס אחר כך לבית המדרש להתפלל וללמוד תורה".

את פוסט הבכורה כפוליטיקאית, היא מסיימת ומציינת כי המטרה הגדולה היא "שאחרי שנצליח להרים את הראש ולהחזיר לעצמנו את התקווה והכוח הפוליטי - נוכל גם לשקם את המבנים הפוליטיים הלא בריאים שנוצרו עם השנים. כי כדי לממש את כל הרעיונות הגדולים חייבים כוח פוליטי מחויב לדרך".

יצוין כי שרה ב"ק, הגישה עד להצטרפותה, תכנית אקטואליה, מידי בוקר ברדיו 'גלי ישראל'. 

מפלגת ימינה הבית היהודי הרבי מסלונים שרה בק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד