י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפילות מגובה רב

חוסר אחריות: כתבי אישום חריפים נגד שישה קבלנים

בעקבות תאונות עבודה בהם נפגעו עובדים: הפרקליטות הגישה שלושה כתבי אישום כנגד שישה קבלנים ומנהלי עבודה

חוסר אחריות: כתבי אישום חריפים נגד שישה קבלנים
חזי רוט

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) שלושה כתבי אישום נגד שישה קבלנים ומנהלי עבודה, בגין תאונות שאירעו לאחרונה באתרי בניה, בהן נפגעו פועלים ברמות פציעה שונות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עידן איבגי, בתאריך 27.3.2019, העסיק הנאשם יהושוע כהן (66), בעלים של חברת קבלן לעבודות חשמל, את שני הנאשמים הנוספים, מנהלי העבודה, גיא זגורי (28) ובלאל סויטי (33), לצורך ביצוע חיבור מחסן לחשמל סולארי, הממוקם באזור התעשייה שער הנגב.

במסגרת העובדה, עלה העובד לגג המבנה שגובהו 8.5 מטרים לצורך ביצוע עבודות, בשלב מסוים דרך על לוח פלסטיק שקוף שהורכב על הגג, הלוח נשבר והעובד, שלא היה מאובטח במערכת הגנה כלשהי מפני הנפילה מגובה, נפל מטה אל רצפת המחסן, ונפגע קשה.

על פי עובדות כתב אישום שני, שהוגש באמצעות עו"ד חיימנות חנה מוצ'ה, בתאריך 24.6.19, העסיקו שני קבלנים, יוסף עיני (67) מאשקלון וגברין אלעמור (33) מכסייפה עובדים לצורך ביצוע עבודה של החלפת קירוי הגג במפעל לייצור אריזות חד פעמיות באשקלון.

מכתב האישום עולה, כי העובד עבד על הגג מבלי שהיה בעל אישור לעבודה בגובה, מבלי שקיבל הדרכה לעבודה בגובה ומבלי שהיה מחובר לנקודת עיגון מתאימה, כך שלמעשה, בזמן עבודתו על הגג, העובד לא היה מוגן כלל מפני נפילה מגובה.

העובד דרך על לוח פלסטיק שלא היה מקובע לגג, הלוח התקפל, והעובד נפל כ-6 מטרים מהגג אל רצפת המפעל ונפצע קשה.

על פי עובדות כתב אישום שלישי, שהוגש באמצעות עו"ד ואדים סיגל, בתאריך 18.4.19 , העסיק הנאשם דוד קבסה (59) עובד לשם ביצוע עבודות ריצוף ובניית מעקה בגרם מדרגות בבית בשדרות. במסגרת עבודתו, העובד עסק בהדבקת אריחי קרמיקה על משטחו העליון של גרם המדרגות ובשלב מסוים, זז העובד לאחור לעבר קצה המשטח, אשר לא היה מגודר, ועקב כך נפל מגובה של כ-3 מ'.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של חבלה ברשלנות, חובת שימוש בציוד להגנה בעת ביצוע עבודה בגובה, עבירות לפי תקנות הבטיחות בעבודה, ועוד.

הפרקליטות, יחד עם משרד העבודה ומשטרת ישראל, פועלת בכל הכלים המשפטיים שברשותה במטרה למצות את הדין עם האחראים לגרימת התאונות הקשות עקב הפרת חוקי הבטיחות בעבודה, מתוך מטרה להביא לצמצום תופעה זו.

נפילה מגובה רשלנות פושעת קבלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד