ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך למצוא רופא שיניים מומלץ בירושלים

כיצד נבחר את רופא השיניים שלנו? במאמר זה נפרט לכם את התשובה לשאלה זו

איך למצוא רופא שיניים מומלץ בירושלים
מרפאת שיניים צילום: דפוסיטפוטו

כמו בכל תחום שאנו מקבלים ממנו שירות, אנו מבצעים בדיקה מקיפה טרם קבלתו. בהתאם לכך, גם ברפואת השיניים ישנם פערים מובהקים ומשמעותיים בין רמתם המקצועית של רופאי השיניים בעלי הרישיון המתאים, ההסמכה וההתמחות.

כל אחד מאיתנו צריך וזקוק לרופא שיניים בשלב כזה או אחר של החיים. לכן אנו מתחבטים רבות בשאלה: "כיצד לבחור רופא שיניים טוב אשר יבטיח לנו ויבצע עבורנו את הטיפול המקצועי ביותר, היעיל וכזה היחזיק לאורך זמן?".

רבות מן המרפאות הנותנות שירותים דנטאליים בישראל. ניסיון של אחרים מהווה עבורנו המדד החשוב ביותר בבחירת רופא השיניים, אך זה לא הכול. ניסיון זה מבוסס בעיקרו על המלצות העוברות "מפה לאוזן", בעיקר על מראה המרפאה, האווירה, תחושת השירותיות, יחס הצוות וזה חשוב לא פחות. אך עם זאת, מה  עם רמתם המקצועית של הצוות המטפל? כיצד ניתן לבדוק זאת? איך נגיע למצב בו נהיה שלווים ורגועים שהסתימה שעשינו תחזיק לאורך זמן?

התשובות לכול ההתלבטויות הללו, טמונות בשאילת שאלות אלו, הן באמצעות שיחה טלפונית והן באמצעות פגישת ייעוץ יזומה. החלק המקצועי של הטיפול מובטח בכך שהרופא סיים בהצלחה את לימודיי ההתמחות ועבר את כלל המבחנים של משרד הבריאות, קיבל את תואר המומחה ובהתאם לכך גם מספר רישיון מומחה. קיימת לרשותכם הזכות לברר את מספר רישיון המומחה ואף לוודא זאת במשרד הבריאות ו/או אף בהסתדרות לרפואת השיניים בישראל.

רפואה כללית?

כמו ברפואה כללית המכילה בתוכה מגוון רחב של התמחויות, כן גם רפואת השיניים. כמו למשל: מומחה לחניכיים, לכירורגיה פס ולסת, לשיקום הפה ולרפואת הפה בכללותה. ההתמחות אותה עוברים רופאי השיניים המומחים, מקבלים את בקשותיו של המטופל וכאלה אשר יבנו לו סדרת טיפולים אשר תכיל תוכנית טיפול שיקומית תוך לקיחה בחשבון את הצורך הן האסתטי והן התפקודי ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר.

כמה גורמים חיוניים טרם בחירת המרפאה או רופא שיניים בירושלים

  • המלצה – חשוב וכדאי להתייעץ עם מכרים, חברים ובני המשפחה. שאלו אותם את כל השאלות, לא רק את המידה בה הם מרוצים מן הטיפולים, אלא גם מתנאי המרפאה ומיחס הרופאים והצוות.
  • הצלבת מידע – קיבלתם המלצה? בדקו עם עוד מספר חברים אם גם הם טופלו אצל אותו רופא. אל תקלו ראש בנושא והתייחסו ברצינות רבה להמלצות שלילות.
  • תקשורת מעצבת מציאות – התרחקו מפרסומות, בררו את המידע המלא אודות הרופא המציג את עצמו בצורה מופלאה בפרסומת צבעונית בעיתון, באינטרנט או בטלוויזיה.
  • זמינות הרופא – אנו ממליצים להתקשר, ולוודא כי הרופא אכן זמין למטופליו גם לאחר שעות הפעילות של המרפאה, כיצד לפעול בעתות חירום ומה הפרוצדורה היעילה והאפקטיבית ביותר, כזו שתקנה לכם שקט נפשי גם לאחר קבלת הטיפול.
  • בדיקה קצרה בGOOGL – חפשו אותנו בגוגל, או כל רופא שיניים כזה או אחר שאתם "חושבים" ללכת אליו. תוכלו לקבל אינפורמציה רחבת היקף בכל הנוגע להשתתפותו של הרופא בפורומים מקצועיים וכן גם באם קיבל תעודות הערכה.
  • הסתדרות לרפואת השיניים – כלל הרופאים החברים באיגוד זה, נמצאים תחת תקנון אתי מחמיר, דבר אשר יקטין באופן מובהק את הסיכון לתרמית כזאת או אחרת. באם לא ידעתם, ישנו מוסד בשם "בית דין חברים" – זה הוא מוסד בוררויות המקבל אליו פניות מכל מטופל שאינו היה מרוצה מן הטיפול שקיבל וכן גם באם ניזוק או נגרם לו עוול כתוצאה מטיפול לא מקצועי. חשוב להדגיש, פנייה לבוררות אינה כרוכה בעלויות ואף אינה מצריכה ייצוג של עורך דין.
  • שילוט – היו ערים לשילוט, בהגיעכם למרפאה חפשו את השלט ובכך תוכלו לבדוק את שם הרופא אשר מופיע בו. שמו כזה המכיל בחובו, לקיחת אחריות אישית באופן ישיר בכל הנוגע לשירותים אותם יבצע או ביצע בעבר.

מכל האמור לעיל, רופא מחויב ברישיון. מצאתם רופא אמין? תאחזו בו! הרופא הנכון לטעמכם יהא כזה אשר יעניק לכם את השירות המקצועי והאמין ביותר, שמרו על המקום לאורך שנים הן לטובתכם האישית והן לטובת בני משפחתכם. רופא ותיק מכיר את העבר הטיפולי שלכם, יידע לטפל בכל בני המשפחה וישמור על השיניים שלכם בצורה המיטבית ביותר.

 

רופא שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד