י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלוץ ספרי הצניעות

אבל כבד באנגליה: הפוסק הנודע הלך לעולמו

אבל בקהילה החרדית בגייטסהד שבאנגליה: הבוקר נפטר בפתאומיות הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל, מגדולי פוסקי אירופה • היה מראשוני מוציא הספרים על הלכות צניעות • גיסו הוא משגיח ישיבת לייקווד הגר"מ סלומון

אבל כבד באנגליה: הפוסק הנודע הלך לעולמו
הגאון רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל צילום: עזרא ששון

ברוך דיין האמת: בגייטסהד שבאגליה נפטר הבוקר באופן פתאומי הגאון המפורסם רבי פסח אליהו פאלק זצ"ל, מגדולי פוסקי אירופה ובעל שו"ת הספרים 'מחזה אליהו' על הלכות שבת. 

אתמול עוד מסר רבי פסח אליהו שיעורים כרגיל בגייטסהד בישיבה ובסמינר; והבוקר (שני), לפתע, לאחר התקף לב פתאומי, הוא נפטר לבית עולמו בגיל 77. 

הרב פאלק בנו של הרב יעקב יהושע פאלק ז"ל שהיה מוכר ספרים מפורסם, מצאצאי מרן ה'פני יהושע' זיע"א בן אחר בן, הוא נודע כאחד מגדולי פוסקי אירופה הוא חיבר את ספר השו"ת 'מחזה אליהו' העוסק בין היתר בדיני שבת וטכנולוגיה, וכן ספרים נוספים 'לבושה של תורה' ו'זכור ושמור' על שבת. 

ספרו הנוסף המפורסם לא פחות ברחבי הארץ והעולם הוא הספר "עוז והדר לבושה", המכיל שבע מאות עמודים ועוסק בהלכות צניעות בביגוד לנשים. הספר כולל מאמרי השקפה בנושאי צניעות כמו גם פסקים והדרכות בנושאי לבוש והתנהגות.

הגרפ"א פאלק כותב בהקדמה לספרו שמוטב שלא היה נכתב הספר, אך מה שהיה מובן בעבר אינו מובן היום וזה בעצם הסיבה לפריצתו לשוק; הספר עורר הדים גדולים ונמכר בעשרות אלפי עותקים.

בשיעור לפני מספר שבועות ב'ירחי כלה' בהולנד

לצד כתיבת ספריו היה מרביץ תורה גדול ומסר שיעורים בישיבת גייטסהד המפורסמת ובסמינר המפורסם אליו מגיעים תלמידים מכל העולם. פטירתו הפתאומית הכתה בהלם את כל הקהילה החרדית בגייטסהד בפרט ובאנגליה בכלל. 

אחד התושבים במקום מספר ל'בחדרי חרדים': ר' פסח אליהו היה למעשה הפוסק של גייטסהד כל השאלות בהלכה פרטית וכללית שאלו אותו, הוא היה הכל בשבילנו במשך יובל שנים". 

גיסיו של הגרפ"א פאלק זצ"ל הם הגאון הצדיק רבי מתתיהו סלומון, משגיח ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד. והגאון רבי אהרן דוד דונר ראב"ד עדת ישראל לונדון, רעייתו שתחי' לבית שטיינר, אחד מבניו הוא הרב נפתלי מאיר פאלק, מייסד הארגון המפורסם 'אבות ובנים'. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני 14 שנה עם הסתלקותו של גאב"ד גייטסהד הגאון רבי בצלאל ראקוב זצ"ל רכש הרב פאלק חלקה לקבורה בהר המנוחות בירושלים, סמוך לקברו של ראקוב שם טמונים הגר"ד שטרנבוך זצ"ל שנפטר באחרונה והרב קויפמן. 

מסע הלוויה יצא היום מגייטסהד בהשתתפות מאות בני הקהילה, ארונו יגיע לארץ הקודש מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר מבית החיים סנהדריה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

רבי פסח אליהו פאלק גייטסהד סמינר גייטסהד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד