י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התעללות בלתי פוסקת

הנערה היהודייה נשברה ופרצה בבכי מול הנשיא טראמפ

במהלך ביקור של תלמידי תיכון בבית הלבן, תלמידה יהודייה מבית ספר תיכון בפלורידה, סיפרה לנשיא טראמפ בדמעות שחבריה לכיתה מתנכלים לה בשל יהדותה. "ציירו צלבי קרס על זרועי"

הנערה היהודייה נשברה ופרצה בבכי מול הנשיא טראמפ
ארוחות שהזמין טראמפ לעובדי הבית הלבן צילום: רויטרס

נערה יהודיה מפלורידה תארה בדמעות בפני נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על חוויות אנטישמיות שהיא חווה בבית הספר. ​​

בין הדברים סיפרה הנערה לנשיא על תקיפה אנטישמית שחוותה. את הדברים היא ספרה לנשיא במהלך אירוע בו ביקרו צעירים מדתות שונות בחדר הסגלגל בבית הלבן.

התלמידה סיפרה לנשיא טראמפ כי חבריה לספסל הלימודים ציירו צלבי קרס על זרועותיה ובהמשך אף דחפו אותה במסדרונות בית הספר בגלל דתה.

אריאנה הובלין, צעירה מבית הספר התיכון וולינגטון בדרום פלורידה, דיברה על האירועים בבית הלבן ביום חמישי האחרון.

טראמפ חתם על צו מנהלי המגן על תפילות בבתי הספר הציבוריים. תלמידים יהודים נוצרים ומוסלמים סיפרו לטראמפ על אירועים של אי סובלנות דתית כלפיהם, אליהם הצטרפו מזכיר החינוך בטסי דבוס והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ג'פרי רוזן.

"בבית הספר התיכון שלי, הייתי היהודייה היחידה והייתי מאוד פתוחה עם הדת שלי", סיפרה הנערה לטראמפ. "כשהתחלנו את הבגרות על השואה שלנו זה נגמר בכך שכולם היו נחמדים אלי כי דיברתי על זה, ורציתי ליידע אנשים ורציתי לעזור לאנשים ללמוד. ואז" היא מספרת, "התלמידים התחילו לכתוב צלבי קרס על חפצי, על זרועותיי. נדחפתי במסדרון". כאן נשברה הנערה ובכתה מול הנשיא.

גם סטודנטים מוסלמים ונוצרים תיארו בפניו כיצד ניסיונותיהם להתפלל ולקיים את פולחן הדת שלהם היו מופרעים בגלל מדיניות בית הספר. הובלין סיפרה שחבריה הסטודנטים "הרחיקו לכת ושמו ציור שלי על ציור של אנה פרנק וזה נשלח לשלושה בתי ספר שונים. פחדתי לומר שאני יהודיה" סיפרה, "זה אף פעם לא צריך להיות בראש של אף אחד."

היא אמרה לטראמפ כי בית הספר התיכון שלה תמך בה מאוד ועזר לה "להיות מנהיגה בקהילה היהודית." היא גם הודתה לטראמפ "על כל מה שעשית, ועל מה שעשית למען ישראל, ועל כל מה שעשית באמת עבור כולנו."

הבית הלבן אנטישמיות דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד