ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הטרור מתרחב?

לא רק בדרום: צרור בלונים חשודים באיזור בית שמש

בלונים לא רק בעוטף: בשטח פתוח סמוך לעיר בית שמש, אותר הבוקר צרור בלונים חשודים. חבלן משטרתי הוזעק לזירה

לא רק בדרום: צרור בלונים חשודים באיזור בית שמש
צרור בלוני תבערה צילום: דוברות המשטרה

בשטח פתוח בסמוך לישוב מסילת ציון צפונית לעיר בית שמש, אותר הבוקר (שני) צרור בלונים חשודים וחבלן משטרה הוזעק למקום. במהלך השבוע האחרון נחתו בישובי הדרום, בעיקר בעוטף עזה, לפחות 30 בלונים שחוברו לחומרי נפץ.

במשטרה שבים ומזכירים לציבור כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו - עפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם גם חומר נפץ או בערה ומסכנים את שלום הציבור במידה וזה לא ינקוט באחריות.

בכל איתור של חפץ חשוד, בכלל זה חפצים "תמימים" למראית עין מעין אלו - יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ללא שהות. יש להתרחק ולהרחיק סקרנים למרחק ביטחון של כ -50 מטרים לפחות. יש להותיר את הטיפול בחפץ החשוד לחבלני משטרת ישראל המקצועיים.

אמש (ראשון) סמוך לשעה 21:50 שוגרה פצצת מרגמה מדיר אל-באלח לכיוון שטח ישראל. הפצצה נפלה והתפוצצה יותר מקילומטר בתוך שטח הרצועה ולא קרוב כלל לגדר המערכת. במהלך יום האתמול, זוהו בלונים רבים בשמי עוטף עזה, חלקם התפוצצו מעל יישובים במועצה האזורית שער הנגב, לא היו נפגעים.

בצהרי שבת אותר בקו החוף של אשדוד חפץ חשוד שחובר אל מספר בלונים. ניידות המשטרה שהוזעקו למקום סגרו את הזירה למניעת סכנה לציבור עד לסיום עבודתו המקצועית של חבלן המשטרה. מעט מאוחר יותר אותר צרור בלונים חשוד בגן שעשועים בעיר שדרות, פקחי השיטור העירוני הזעיקו חבלן משטרה. בשני המקרים, לא היו נפגעים.

ביום חמישי האחרון, צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לשיגור בלוני נפץ, דבר שלא נעשה בעבר. בימים האחרונים שוגרו לעבר עוטף עזה כ-20 בלונים שנחתו בישראל, כאשר רובם היו מחוברים לחומרי נפץ זעירים.

על פי הפרסום של חדשות 'בטחון שדה', מטען הנפץ ששוגר ביום חמישי על גבי זר בלונים מעזה - היה קטלני ועוצמתי: זר הבלונים שאותר במועצה האזורית אשכול, הכיל כדוריות מתכת רבות יחד עם חומר נפץ, על מנת להרחיב את הנזק.

אליאור לוי דיווח ב-ynet מפי ‏מקור בעזה המקורב לחמאס, כי הבלונים שמשוגרים בימים האחרונים, לא דומים לאלו ששוגרו לפני חודשים. "אלה בלונים שעברו שדרוג על רקע הניסיון הקודם שנצבר בהפרחתם לישראל. היתרון בהם הוא שהם גורמים לחוסר שקט בישראל מבלי שיופעלו אזעקות". המקורב לחמאס הוסיף כי "עזה לא תישאר חבוקת ידיים נוכח השינויים באזור".

חומר נפץ טרור הבלונים מסילת ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד