י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי שרוצה לעבור, הרבי מעודד

מה קורה בחיפה? שיחת היום: חסידי גור עוזבים את העיר האדומה

שיחת היום בחיפה החרדית: חסידי גור עוזבים את העיר בעקבות זיהום האוויר והדו"ח החמור של משרד הבריאות • האם הייתה הוראה בגור לעזוב ולאן החסידים עוברים? • "המשפחות אומרות כי המגמה היא עקב תחלואה שהייתה בזמן האחרון" • 'בחדרי' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

מה קורה בחיפה? שיחת היום: חסידי גור עוזבים את העיר האדומה
חסידי גור. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיר חיפה שהתחרדה בשנים האחרונות והתברכה בקהילות גדולות, הן של הציבור הליטאי והן של הציבור החסידי, חווה בתקופה האחרונה סוג של משבר, כאשר יותר ויותר משפחות של חסידות גור עוזבות או מתכננות לעזוב את העיר האדומה ויש תחושה כי מדובר בגל בלתי פוסק. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתקופה האחרונה, לאחר דו"ח חמור של משרד הבריאות בנושא זיהום האוויר, שסתר דו"ח של המשרד להגנת הסביבה שהיה מקל ביחס לזיהום האוויר במפרץ, התעוררה מגמת עזיבה בקרב החסידים. כמה מהם שנכנסו לאדמו"ר מגור, כמו כל חסיד גור שרוצה לעבור דירה ומגיע לשאול את הרבי, קיבלו את ברכתו ובעקבות כך נוצר סחף מסוים. עם זאת, לא ידוע על משפחה שהאדמו"ר מעצמו הורה לה לעזוב.

אחד החסידים אומר ל'בחדרי חרדים': "זה מזכיר את גל העזיבה של חסידי גור מתל אביב לפני למעלה מעשור, כאשר רבים עברו לגור בבני ברק בגלל חינוך הילדים. רבים מאלה שנכנסו בשעתו לרבי וביקשו לעבור קיבלו ברכה ועידוד, אך עם זאת הוראה לעבור לא הייתה".

חסיד גור עמו שוחחנו אומר שיש המצטטים מומחים שטוענים כי לגור בחיפה עם זיהום האוויר הקיים בה כיום, זה כמו לעשן שתי קופסאות סיגריות ביום, לא פחות. 

אחד התושבים הוותיקים בחיפה אומר ל'בחדרי' כי "מדובר בשיחת היום בחיפה, איפה שאתה הולך כולם מדברים על העזיבה של חסידי גור פה, אני שומע שעוברים לכל הארץ. אנשים עוזבים, אבל קודם כל דואגים למצוא פרנסה במקום החדש, לא עוזבים סתם. צריך להבין זה אנשים שגדלנו איתם, יש פה אנשים שגרים כבר בחיפה שנים רבות, חיתנו כבר ילדים ועכשיו הם עוזבים, זה משמעותי".

בכדי להבין, שוחחנו גם עם מומחה. חיים הופמן מ'הופמן נכסים והשקעות' המקבל פניות ממשפחות מחיפה, העוזבים את העיר ורוצים לעבור לירושלים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "המשפחות שמשוחחות איתי אומרות כי עקב תחלואה שהייתה בזמן האחרון וזיהום אוויר שהיה בשנים האחרונות בעיר, ההמלצות שהם מקבלים ללכת לעיר חיפה למגורים הופחתה והם אף מופנים למקומות אחרים". 

עוד מוסיף הופמן ל'בחדרי': "אני מכיר כמה וכמה אנשים שהיו להם דירות להשקעה וחלקם שכבר גרים שם הרבה שנים רוצים לעבור לירושלים. ישנן חצרות אחרות כדוגמת צאנז ויז'ניץ ועוד שכן מגיעות לגור בעיר לצד הציבור הליטאי  שעכשיו נהנה מהשלטון בעיר לאחר שנים רבות".

לסיום מדגיש איש הנדל"ן ואומר: "כל סאגת הדיור בציבור החרדי עומדת בפני דילמה קשה ומורכבת, עקב המחסור הגדול בתחום הדיור בציבור החרדי, והגיעו מים עד נפש כמה אנשים מסוגלים לשלם בעבור חתיכת קרקע".

חסידות גור חיפה דירות זיהום אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד