י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תומכת במחבלים

פסילת הח"כית הערבייה: חילוקי דעות בשמאל

לקראת הדיון סביב הדחתה של הח"כית הערבייה הביא היזבק מסיעת בל״ד, לאחר שהאדירה מחבלים בחשבון הפייסבוק שלה, במפלגת השמאל המאוחדת נתנו חופש הצבעה לחברים לאחר שנתקלו בחילוקי דעות

פסילת הח"כית הערבייה: חילוקי דעות בשמאל
עמיר פרץ ואיציק שמולי צילום: דוברות העבודה גשר

פסילת חברת הכנסת הביא היזבק מסיעת בל״ד שברשימה המשותפת מעוררת חילוקי דעות בין חברי מפלגת השמאל המאוחדת העבודה - גשר - מרצ, ובשל כך ראשיה החליטו על חופש הצבעה בדיון על פסילת הח"כית הערבייה.

חבר הכנסת יאיר גולן מסיעת מרצ כתב הבוקר (שלישי), כי "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית. בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

מנגד, חבר הכנסת איציק שמולי מסיעת העבודה - גשר כתב, כי "העתירה לפסילתה של ח״כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בגצ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה". חבר הכנסת שמולי קובע כי "החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה".

בעקבות כך, בישיבת הסיעה הרשומה של מפגלת העבודה- גשר-מרצ, הוחלט כי יינתן חופש הצבעה בסוגיית ההדחה. חברי הכנסת פרץ והורוביץ הדגישו, כי חשיבות החיבור בין המפלגות מבוססת גם על היכולת לכבד את מגוון הדעות ביניהן. חבר הכנסת עמיר פרץ הודיע כי ימליץ לסיעת העבודה גשר לתמוך בפסילת ח״כ היבא יזבק. ואילו חבר הכנסת ניצן הורוביץ הבהיר כי מרצ מתנגדת לפסילת יזבק.

סיעת בל"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד