י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקציב הישיבות בשפל

חוזרים לימי לפיד: הסכום אותו יקבלו האברכים ובחורי הישיבות

חשש כבד בעולם התורה והישיבות בעקבות הפלונטר הפוליטי שמחזיר את תקציבי האברכים ובחורי הישיבות לתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר. מנהלי הישיבות יאלצו לקצץ בבשר החי בתנאים הדלים גם כך אותם מקבלי בחורי הישיבות ובנוסף, כיסם של האברכים עומד להצטמצם

חוזרים לימי לפיד: הסכום אותו יקבלו האברכים ובחורי הישיבות
בחורי ישיבות בחדר אוכל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מעקב ’בחדרי חרדים’: שלושה חודשים אחרי שדווח לראשונה כאן על הקיצוץ הצפוי בתקציב הישיבות בעקבות הפלונטר הפוליטי - תקציב הישיבות המקוצץ מגיע לשפל והוא צפוי להחזיר את עולם הישיבות לימי גזרות לפיד.

על פי המסתמן, בימים הקרובים יעבור התקציב המקוצץ ממשרד החינוך לחשבונות הבנק של הכוללים והמשרדים, ובאם לא יחול שינוי של הדקה ה-90 ערך הנקודה כלפי כל אברך ובחור ישיבה יהיה דומה לתקציב שהיה בזמן כהונת לפיד כשר האוצר.

על פי הערכה, בחודש הקרוב ערך הנקודה עבור בחור ישיבה גדולה יעמוד על סך 255 ש"ח וערך הנקודה של אברך כולל יעמוד על סך 459 ש"ח בלבד - לשם ההשוואה בתקופה לפיד בחור ישיבה קיבל כ- 240 ש"ח ואברך כולל קיבל - 480 ש"ח.

נציין שמאחורי הקלעים מנסים עדיין למצוא פתרון שימנע את הקיצוץ שיורגש בכיסם של מנהלי הישיבות, שיאלצו לקצץ בתנאים של בחורי הישיבה בארוחות ובנושאים נוספים. בנוסף, האברכים צפויים להרגיש את הקיצוץ בכיסם ויקבלו כ- 200 שקל פחות ממה שקיבלו בחודשים הקודמים.

מוקדם יותר היום (שני) ,הודיעו באגף מוסדות תורניים במשרד החינוך למנהלי המוסדות כי "לנוכח אי אישור תקציב המדינה לשנת 2020, תהליך אישור המקדמות למוסדות מורכב וארוך מהרגיל. עובדי האגף פועלים במרץ לזרז את העברת התשלום. אי"ה התשלום יועבר בימים הקרובים".

תקציב הישיבות קיצוץ תקציבים יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד